mandag 10. januar 2011

Bilde på ryggen etc

Jeg har sett flere har bilde av hundene sine på ryggen av treningsvesten og ikke klart å besteme meg for om dette er kult eller ikke.
Hva syntes dere??

Uansett har jeg lekt meg med tanken å ha bilde av de kjekke gutta mine et eller annet sted.. Jeg prøvde meg på bilde-redigeringsprogrammer, men uten hell.
Heldigvis har jeg kreative venner og er super imponert over hva Ingrid Stang har klart å få til med et par bilder jeg sendte over mail!


Ellers føler jeg vi er i startgropa på en god trend for det nye året. Jeg har klart å prioritere andre ting enn hund, men fremdeles fått trent og aktivisert gutta godt!
Vi har

  • Trent i kløftahallen sammen med Anne Gry og Udda
    Alltid like hyggelig å trene samt diskutere med denne kyndige damen! Hun er dessuten mitt store forbilde når det gjelder å bare "hive seg ut i det", noe dere sikkert skjønner om dere tar en titt på hva disse to sammen har klart å gjennomføre i 2010!
  • Trent på Ullevåll sammen med Kristin og Christine
    Supert Supert Supert med gode og dyktige treningsvenninder! Det artige er at vi alle tre har unghunder på samme alder og jobber med mye av den samme grunntreningen og moment trening. Det er spesielt spennende å følge andre unghunders utvikling når du har unghund selv!
  • Påbegynt "neseprøve" her hjemme i stuen.
    Etter "post-it" metoden. Jobbet i utgangspunktet ikke etter denne med maximus, men når vi først er igang Ember og jeg syntes jeg det var like greit å inkludere max'en!
    Utrolig artig å se samt sammenlikne hvordan de to hundene jobber
  • Gått to deilige skiturer
    Og hvilke fine hunder jeg har med på tur! Ember som passer seg i skilypa som om han ikke skulle gjort annet og Max'en som durer på i et vilt tempo. Den riesenschnauzeren er ikke riktig klok, får et voldsomt kick ut av det å dra, og min eneste oppgave blir det å holde seg på beina idet vi farer gjennom løypene! Han er heldigvis blitt flink til "forbikjøringer" og skjønner nå at man må bytte fil, ikke bare løpe ned menneskene foran oss i sporet ;)

Ved siden av dette har jeg blitt flink til å gå med hundene på tur hver for seg. Dette grunnet den sjarmerende perioden Ember er kommet inn i. Han er rimelig pubertal for å si det mildt og har oppdaget at tisper har en bakende samt at det MÅ tisses på alt som står opp fra bakken.
Jeg har virkelig måttet ta tak i det å "gå pent i bånd" samt passere andre hunder på tur.
Han skal ha med seg alle dufter, vil fort fram og ser han en annen hund vil han bort og hilse/leke/herje. Ikke noe unaturlig i dette, men det å ha meg hengende på slep er ingen god løsning for noen av oss.Vi går turer løs med andre hunder et par- tre ganger i uken, så han får lekt og herjet, men går vi på tur i bånd vil jeg kunne passere med hunden ved min side, uten at den trekker/hiver seg i båndet for å komme bort. Ja, så her har vi et stykke jobb foran oss ;)


3 kommentarer:

Anonym sa...

Så flink du har vært :) Å gå pent i bånd er også noe vi må jobbe med. Synd den "retrieverfoten" ikke er medfødt :P

Morten & Tira sa...

Jeg syns det nederste bildet var finest ;) Og jeg syns det er kult med bilde av hundene på ryggen. Men nå er jeg kanskje litt nerdete da... ;)

AnneGry sa...

Jeg visste det ikke, men jeg ønsker meg også sånt bilde på ryggen av treningsvesten. :)

Du er jammen god til å finne pene ting å si om folk. Takk! :)
Og ikke minst, takk for inspirerende treningsøkter! ♥
Hilsen AnneGry