onsdag 24. august 2011

Krokstadelva

Tiden har jammen fløyet avsted!
Kanskje ikke så rart med nytt hus, ny jobb.. Ja det meste har vært- og er fremdeles ganske nytt!
Litt nervøst var det å flytte fra alt det kjente, men vel i havn må jeg si vi STORTRIVES!!
Kunne ikke vært mer fornøyd! Dette føles bare supert!!



Vi har fått et deilig stort hus, hadde til og med plass til 60 års lag forrige lørdag!
Hundene har slått seg godt til rette og Maxi har nesten gått i barndommen med all denne plassen å bevege seg på. Han tar løpefart fra den ene siden av huset, kommer dundrende gjennom gangen og spisestuen, før han avslutter det hele med hopp og sprett inne i stuen.
Han forsøker stadig å få med seg lillebroren sin på "hyss"- og lykkes som oftest med det.
Jeg både flirer og gremmer meg. Har måttet teppelegge omtrent alle overflater så ikke to gale gutter skal spinne opp hele parketten. Ser litt "anderledes" ut når 3 store tepper danner et digert lappeteppe på stuegulvet, men nå liker jeg heldigvis det meste som er litt anderledes!
Ellers ligger Max'en stort sett på verandaen og betrakter verden, han elsker verandaen, når han ikke utforsker nabolaget og skogene i området vel og merke!
Ember og jeg har gjort oss litt kjent med hundemiljøet i nærheten, vi har stilt til trening og meldt oss inn i Drammen Brukshundklubb samt Hokksund og Omegn hundeklubb.
Vi er blitt tatt godt imot begge steder av imøtekommende og aktive hundegale! Og for en LUKSUS det er å ha innendørs treningshall høsten og vinteren igjennom!!
Drammen Brukshundklubb leier hallen til Drammen Hundepark hele 4 timer, 2 dager i uken!!!!
Dette er ren lykke for min del! Jeg gleder meg til å komme ordentlig igang med treningen etter at denne er blitt nedprioritert en stund.
Det har tatt tid og energi å komme seg litt på plass, både i huset og i den nye jobben, men nå kjenner jeg igjen at treningsiveren har meldt seg!

Litt dumt at jeg ikke har fått trent nevneverdig siden siste Amokk samling. Førstkommende helg går nemlig siste samling av stabelen. Meeen, velger jeg å se det fra den positive siden vil jeg få en pangstart på høst- og vintertreningen!!
Når jeg tenker godt etter tror jeg dessuten neppe dette blir siste samlingen heller, som i punktum finale. Denne kursrekken vil jeg gå igjen, når lommeboken tillater det!!

Nå skal jeg ta meg litt i nakkeskinnet, kjøpe videokamera for neste lønning, og bli flinkere til å blogge!! Syntes det har vært kjedelig å stadig legge ut innlegg uten bilder eller snutter, men regner med at et nytt videokamera vil gjøre susten for blogg motivasjonen!!

Og så alle venner: dere er hjertelig velkommen når det skulle være! Avstand er nå ingen hindring, dere kan overnatte hos oss!!! :D

7 kommentarer:

Siv sa...

Dere har virkelig fått et kjempefint hus! Overnatting anbefales :)

Anneli sa...

Hallo schnuppa:)
VI kommer:) Hvor lenge kan vi bli;)
Har linka til sida di fra sauebloggen min *fnis* - i mangel på Pusurdagbok så blogg om alt og ingenting;-)
klem

Nina sa...

Anneli: Dere er hjertelig velkommen når det skulle være- og hvor lenge det skulle være. Men det er IKKE plass til Sau i hagen!

Følger allerede bloggen m stor interesse. Gleder meg til seter besøk ;)

evy sa...

Grattis med nytt hus!

Nina sa...

Tuuusen takk Evy!! :D

Anonym sa...

Gratulerer så mye med hus! Det er kanskje håp for vintermotivasjonen hvis jeg kan ta meg en tur sørover ;)

Nina sa...

Lone: KOM KOM KOM!!!!!