søndag 16. november 2008

Tvangstrøye

Hmmm.... mest sansynlig blir det altså slik at Maximus må holdes i ro i 2mnd.
hahaha... er det noen som har en ekstra tvangstrøye vi kan låne disse ukene??

Tok noen bilder på tur idag som jeg syntes illustrerer utfordringen vårt på PERFEKT vis.
Det ER ikke lett å holde beina på denne karen i bakken, HVERTFALL ikke nå når han allerede har vært 6 uker i ro og har MASSER av energi som nærmest bobler over!
Man må jo dra litt på smilebåndet av slike krumspring, men snart er det altså ramme alvor.
Tipper jeg kommer til å få tvangstanker og bli GAL av å bekymre meg for Maximus sine eksplosjonsartede energi utbrudd!

Missforstå meg rett, jeg er egentlig ganske optimistisk.
Vi vet endelig hva som mest sansynlig har forårsaket dette rare bevegelsesmønsteret, til tider vonde gangen, og prognosene er gode for at han vil bli helt bra.
Han vil mest sansynlig ikke reduseres eller ha problemer med dette i fremtiden, MEN når sant skal sies gruer jeg meg ORDENTLIG til disse 8 ukene med ro.
Det blir spennende å høre hvilke retningslinjer veterinæren gir for aktivitet og opptrening.
Har tenkt endel på svømming ved Aquadog i Sandvika. Da vil han hvertfall få muligheten til å bli sliten i kroppen, noe som tydeligvis er helt nødvendig for å ha en fornøyd Riesen, samtidig som rehabiliteringen vil gå raskere.
Noen som har erfaringer med dette??

Ingen kommentarer: