onsdag 12. mai 2010

Oppsum trening 11.05

Det har vært noen flotte og lærerike dager på kurs. Tenkte jeg skulle skrive litt om noen av foredragene her på bloggen.... men det får bli en annen gang ;)
Nå har jeg ikke tid til annet enn å kun gi lyd fra meg, og meget raskt oppsummere gårsdagens trening.

Vi kjørte kjede:
FVF - dekk under marsj - innkalling med stå - ruta - apport.
Manglet bare hoppehinder og avstand for at det skulle bli et helt program.

Jeg syntes Max'en holdt bra, men ble noe heit mot slutten av kjeden.
Som med lengre kjeder flest dukket det opp noe småplukk, tyvstart på ruta (på dommerens kommando)og litt dårligere opptak på apporten enn hva jeg skulle ønske.
Han går dessuten ut av posisjon når dommer kommer med apporten og må "kommanderes" tilbake på plassen.

Jeg ser dette som ris til egen bak da jeg har lagt opp til ALTFOR lite helhetstrening med lengre kjeder. Joda han holder godt i øvelsene, mister ikke "troa" men snarere tvert imot. Han blir litt i overkant høy, noe jeg tror er årsaken til både tyvstart, det at han går ut av posisjon ved dommerens avlevering av apporten og opptaket av denne.
At han ikke hadde fått trent siden onsdag forrige uke gjorde nok ikke saken lettere akkurat ;)

Nå er slagplanen som følger:
  • lengre kjeder, men ikke i konkurransemessig rekkefølge.
  • trening med kommandering, der denne bare er høylytt bakgrunnsstøy
  • momenttrening på det å VENTE på signal
  • Gå tilbake og legge verdi ned i passive "sitte og vente posisjoner" med forstyrrelser.
  • Momenttrening/ finstuss på visse øvelser (hopphinder - det å høppe skeivt tilbake, innkalling m stå - rask stå og ruta - med oppmerking slik vi møter i Sverige under start)

Da har vi mer enn nok å ta tak i framover! :)

Ingen kommentarer: