søndag 25. juli 2010

Motpoler

Jeg har det utrolig artig med treningen om dagen, prøver meg fram, lærer masse og føler jeg stadig utvikler meg selv. Gjett om dette gir motivasjon!!

På mange måter er Maximus og Ember to motpoler, noe som gjør at jeg hele tiden får nye erfaringer, må omstille meg samt være mye mer konsekvent i forhold til planlegging og gjennomføringen av treningsøktene. Føler jeg har det som plommen i egget!!

Vi har hatt en kjempe fin helg, trent med Ellen på lørdag og gått tur med Ida og Timmy idag.

Med Max er det nå kl 3 momenter som gjelder.
Lørdag var det innkalling m dekk, avstand, forflyttninger under FVF og neseprøve som stod for tur. Han begynner å få en god forståelse for avstanden, men trekker noe fram. Må bestemme meg for hvor mye vekt jeg skal legge ned i dette. Burde jo EGENTLIG kjørt Svart/hvitt kriterier på framdrift, men vet ikke om jeg gidder :/ Det er ikke MYE framdrift og attityden er jo så fin :)

Med Ember er det Rooooo som er det store stikkordet. Han fikk en økt stimilikontroll på stitt, men med belønninger også for å kunne stå passivt å vente på signal. Etter dette hadde vi en økt med frivillig dekk, som fikk Ellen til å knekke sammen av latter.. ja han ER jo en liten klovn denne lille. Han hadde liksom ikke HELT tiden til å legge seg HELE VEIEN ned, noe som resulterte i at dekken liknet mer på et bukk ;) For det er jo så gøy å sprette opp, hoppe litt og danse litt også syntes Ember :) (har nok av gammel vane belønnet litt for aktivt her ja!)
Etter dette fikk han en økt stollek (løpe rundt stol) og følge meg med forstyrrelser. Det ER ikke lett for en liten valp som syntes verden er FULL av fristelser å følge mor når pølsetanten hans frister med ball og koseprat!

Tenkte jeg skulle prøve å få tatt noen små film snutter av treningen vår en av de nærmeste dagene... hvis jeg finner kameraet da..

Inntill neste gang: håper dere alle har hatt en fin helg, og ønsker dere en fin fin uke!!

3 kommentarer:

Ellen sa...

Ember er uten tvil en herlig entusiastisk liten fyr. Full av seg selv, med mye og gjøre og mye og føre. Heeelt til å spise opp og umulig å ikke le av :))

Lone sa...

Så bra å høre! Kan ikke du blogge om hvordan du har tenkt å lære inn utgangsstillingen hos Ember? Hadde vært så interessant å høre!! Så kan lillebr... eh.. nei, hva blir det nå de blir? -ta til seg noen tips :)

Charlotte sa...

jaaa...legg ut film!!!