fredag 17. september 2010

Schnufser tid

Jeg var helt kaputt da jeg kom hjem fra jobb, tur og deretter Kristin Halle igår.
Dette innlegget skal ikke handle om helse og sykdom, men jeg kan jo nevne at Maximus har blitt satt på ny antibiotika kur som skal vare i 60 dager. Han får trene LP som normalt, sikkert for å bibeholde muskelmasse, men får ikke lov til å herje på tur en stund framover.

Vel, det første jeg gjorde når jeg kom hjem var å legge meg. Følte så absolutt ikke for å trene hund. Meeen, da jeg våknet 2 timer senere var ståa en litt annen.
Jeg hadde ikke lyst til å trene alene og klokken var mye, så jeg pakket sammen treningsrasket og satte nesa mot Ås.

Follo Brukshundklubb har nemlig konkurranselydighets treninger i Ås på Torsdager, kl 1900. Til vinteren flytter de inn i en plasthall i Ski.
Treningene er delt inn i grupper, alt etter hvilken klasse man konkurrerer i, men kriteriet for å delta på disse treningene er at hunden er over 8mnd og har alle bronsjemerkeøvelsene inne.
Vel, der falt jo Ember av lasset, noe jeg først syntes var fryktelig synd. Når jeg derimot fikk tenkt meg litt om har Maxi og jeg godt av en trening i uka som BARE er vår. Litt kvalitetstid!! Som i "gamle dager" ;)

Og gjett om Maxi satte pris på denne kvalitetstiden! Han strålte som en sol hele kvelden!
Vi hadde det rett og slett kjempe hyggelig!
For min egen del var det trivelig å se gamle kjente, men også stifte nye bekjentskaper.
For Maxi sin del så det ut som om han syntes det var FANTASTISK å få all treningstiden helt for seg selv og slippe å ha den lille råtta på slep ;)
Jeg har bestemt meg for å fortsette å sette av en kveld i uka til BARE Maximus. Når vi "småtrener" her hjemme er det lett for å bli slik at Ember får mest.
Det burde jo ikke være slik, burde kanskje gå i tenkeboksen på hvorfor det ofte ender sånn, men på denne måten sikrer jeg hvertfall en skikkelig Maxi trening i uka!

Det geniale ved disse treningene var dessuten at en LP dommer var tilstede og fungerte som koordinator samt ga råd i forhold til hva HAN så etter i øvelsene. Etter oppvarming hadde vi først fellesøvelsene, for de som ønsket det, før vi trente sammen to og to. Ila treningen fikk vi alle 10 min hos dommeren, slik at han kunne gi tilbakemeldinger på de øvelsene/momentene vi ønsket at han skulle se på! Kjempe fine greier, det er ikke hver dag man får diskutert øvelser og momenter med "en av det slaget" som til syvende og sist skal dømme deg i LP ringen!
Nei dette var et flott tilbud jeg skal benytte meg mer av!

Ved siden av fellesøvelsene "Felles sitt" og "felles dekk" fikk vi trent på forflyttninger i fri ved fot, innkalling med dekk og ENDELIG fikk vi påbegynt apport over hinder!
Både Maxi og jeg kom hjem meget fornøyde med kvelden! ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det hørtes skikkelig bra ut!

Anonym sa...

Vad härligt det låter! Synd med sjukdomen.... Vi får snacka massa pipljud du och jag snart=) Ska bli så kul att ses!!

Anonym sa...

Hyggelig å høre fra deg, Nina. Husker deg og Luni godt jeg. Artig at du prøver nye raser. Jeg har de samme to på 8 og 10 år. Vi har lagt jakt, lydighet og blodspor på hylla og prøver nå bruks for første gang . Artig både for hund og eier. Vi møtes sikkert ved neste korsvei!

Ann Cathrin, Jolie og Caline