fredag 11. november 2011

Litt div

Torger sier ofte at jeg ikke har hund som hobby, at det ikke engang kan karakteriseres som en lidenskap, at det er mer som en mani.
Den siste tiden har jeg følt litt på at han kanskje har rett.

Etter opprykket til kl 3 har jeg STORKOST meg med treningen. Nye øvelser og nye målsetninger har kickstartet dette vinterhalvåret og jeg skulle helst ha sett å trent HELE TIDEN. To ganger i Hundeparken og hjemme 2-3 ganger hjemme ila en uke er simpelten langt ifra nok!!

Nå har jeg heldigvis en spennende jobb på dagtid, der jeg stortrives, så jeg får tenkt og gjort noe annet. (til tross for at mye dreier seg om momentinnlæring og treningsprosedyrer også her. ;) les Descrete trails)
Jeg har også en fantastisk sambo som holder meg litt i øra, men ellers blir mye tid brukt til planlegging, trening av hund og evaluering. Er det sykt å tenke trening av hund også i søvne?? ;)

Jeg ser virkelig fram mot 2012 og håper å ha kommet et godt stykke på vei innen 1 halvår.
Det skal hvertfall ikke skorte på god veiledning da jeg har vært så heldig å få plass på Maria Brandel kurs i januar og februar, samt plass på elitesatsning med Siv Svensen i Mars, April og Mai.

Jeg har ganske store drømmer og målsetninger for dette året, 2012. Ikke nødvendigvis i form av så fantastiske resultater, men i form av en bratt læringskurve for egen del.
Ember er tross alt den første hunden jeg får mulighet til å starte de 2 øverste klassende med!!
Jeg har tidligere ofte følt meg som den evige kl1- og 2 deltaker da jeg har hatt hunder som enten har reist til de evige jaktmarker eller blitt "pensjonert" etter at vi har startet kl2. Ember er den TREDJE hunden jeg har startet nettopp disse klassene med. Men NÅ har jeg tro på at det skal bli anderledes! At vi skal komme oss hakket videre! Ember er sunn og frisk og har treningskapasiteten jeg lenge bare har drømt om hos en hund!! Å som jeg gleder meg!!

Denne helgen blir benyttet til "dugnadsarbeide" i Drammen hundeklubb, (Og riving/oppussing av kjelleren- men DET er ikke et relevant tema i denne bloggen ) hvorpå jeg selv har skreket meg til å skrive for kl3 og Eliten. Idag gikk kl 3 av stabelen og jeg blir ikke akkurat mindre motivert av å se andre starte denne klassen!!

Grunnet få stevner her på Østlandet etter jul får vi ikke debutert kl3 før i Mars. Med så god tid skal vi være godt rustet!! Jeg føler vi er godt på vei, må jobbe endel med neseprøven og avstanden men har ellers kun "småplukk" igjen på de resterende øvelsene :)
Jeg må se å få laget meg en "kl3 Statusrapport" her på bloggen en av de nærmeste dagene. Er så greit å virkelig gå gjennom øvelsene moment for moment og se hva vi må gripe tak i!! Hva som funker og ikke.

Ellers vil jeg ønske TVI TVI til alle kjente som skal starte kl 2- og elite her i Drammen imorgen! Gleder meg til å se dere alle gå... og få nok en motivasjonsinnsprøytning..... Æhæ: for det kan ikke bli for MYE av det gode, kan det vel?? ;)

5 kommentarer:

Tone sa...

Ember virker som en veldig bra hund :-)) Jeg er stadig innom bloggen din jeg, synes det er kjekt å følge med retrieverne og har fått veldig sansen for jaktlabrador :-)
Lykke til med videre trening!

Nina sa...

Hei Tone! :D Jeg er stadig innom bloggen din også. Drev med redningshund tidligere, men måtte til slutt innse at det tok litt i overkant mye tid. LP er greiere slik. Tar mye tid, men kan trene mer alene og liksom spre det utover hvis du skjønner hva jeg mener ;)

Jeg har virkelig forelsket meg i jakt labradoren. Har tidligere sagt at jeg ikke skal "låse" meg til en rase... Vel, hahaha.. Nå skal jeg kun ha jaktlabbe! :D
Isi begynner vel nå å bli godt voksen hva? 8år?
Hvis du vil prate jaktlabbe er det bare å ringe! :)

evy sa...

Høres ut som dere har det fantastisk for tida:)
Blir nesten litt smittet her jeg ligger og døser i sofan. Kanskje trene mer!

Marie, Ellie og Balrog sa...

Så gøy at du skal gå to så supre kurs, misunnelig :D
Og gleder meg til å se dere i Elite ;)

Charlotte sa...

Fine Nina og Ember! Krysser fingre for at dere lykkes med det dere trener mot, for og til! :-)