mandag 5. mars 2012

Kurs helg og gjennomkjøring

Denne helgen har vi hatt første elitesatsning med Siv Svensen her i Drammen.
Dette var første av tilsammen 3 samlinger vi skal ha fram mot sommeren, som en oppkjøring mot stevnesesongen, og for en helg!! Meget kunnskapsrik og inspirerende instruktør, svært dyktige deltakere, gode hunder og en hyggelig tone i gruppa.. Dette kurset kunne ikke blitt bedre!

Personlig ville jeg benytte helgen til å få tilbakemeldinger på hvor Ember og jeg befinner oss i øyeblikket. Hva som er bra og hva vi må jobbe mer med.
Siden vi skal debutere neste helg stod kl3 programmet og øvelsene her (+ helheten) sentralt, men jeg ønsket også en pekepinn på hva jeg bør ta tak i etter førstkommende helg.

Jeg fikk masse gode tips, flere a-ha opplevelser og ikke minst gode tilbakemeldinger på hva som bør stå i fokus fram mot debuten. Det er godt å ha noen å diskutere med, hva man bør-event ikke bør gjøre fram mot start. Hvordan man bør legge opp treningen etc.

Jeg kjørte gjennom hele kl3 konkurransemessig på Søndagen, og slik gikk det:



Det er mye som er bra og jeg skal bli flinkere til å merke meg alt det positive.
Slik som mange andre har jeg det med å fokusere på alt som kan bli bedre og ikke gi meg selv kred på alt vi faktisk HAR fått til i treningen:

Mange BRA vendinger i FVF
BRA neddekk i innkallingen
BRA utsending til ruta
BRA plassering i ruta
BRA innkalling fra ruta
BRA andre apport over hinder
BRA at han ikke tyvstartet på neseprøven. Han har gått endel på kommandant sitt "send hunden" signal. Det gjorde han ikke denne gang!
BRA søk på neseprøven. Han trengte ikke å søke over resterende pinner når han fant den med min lukt!!
BRA at han tar alle skiftene, hører etter og er konsentrert. Han ser litt usikker ut, men GJØR de fordet. Syntes dette er supert!!
Mange BRA transporter mellom øvelsene!

Ja, når jeg ser det slik var det jo MASSER av bra saker i denne kjeden! :D

Det vi må jobbe mer med mot stevnet:
FVF er noe ukonsentrert, vi må jobbe mer fokus med forstyrrelser i denne.
Han beveger en labb i sitt u marsj, trenger nok å friske opp litt "holde posisjonen" her!
At han velger riktig vei, over hoppehinderet, på hopp apporten. Selv om apporten lander litt "skeivt".
Vi må legge litt mer forventning i metallapporten, i strekken tilbake til meg. Farten er blitt litt dårlig her.
HOLDE FAST neseprøven skikkelig!!
Trygge avstanden, skiftene, gjennom å både momenttrene og sette denne øvelsen inn i slutten på noen kjeder! Det er noe framdrift, bakbena var ikke låst, men dette er finpirk og noe jeg ikke prioriterer fram mot start!

Nå gleder jeg meg til å ta fatt på disse tingene og starte til helgen! Vi skal gjøre vårt beste, og det får være bra nok!! :D

3 kommentarer:

Irene og Kila sa...

Så flinke dere er :-) Kjempebra! Moro å se på dere. Lykke til på konkurransen...

Marie, Ellie og Balrog sa...

Det var kjempegøy å se på, han går jo å logrer og koser seg gjennom hele programmet. :D

Det ser ut som dere har full kontroll og fokus gjennom hele begge to, så jeg tror dere kommer til å sjarmere dommerne ;)

Nina sa...

Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger begge to! Og ja Marie, jeg begynner å bli mer og mer fortrolig med å gå lengre kjeder! Her følte jeg faktisk at jeg hadde full kontroll, og koste meg!! Tenke seg til!!! B-)