søndag 4. mars 2012

2 ÅR!!

Bilder tatt av Ellen Christensen, fra vi var og så på
Valpene første gangen.
GRATULERER MED DAGEN IDAG EMBER!!
Tenk at denne lille valpen allerede er blitt 2 år!
Jeg ble intervjuet, av Anneli Scheldt, til en artikkel om valpekjøp i "Vi med hund" her om dagen, og i den forbindelse har det slått meg hvor lykket dette valpekjøpet ble!
Har har vel sagt det før, men må si det igjen, jeg kunne virkelig ikke vært mer fornøyd med denne gule labradoren! For en kar!
Jeg har fått alt jeg ønsket meg i denne hunden, alle forventninger er hittil innfridd og videre er det opp til meg å forvalte denne diamanten på best mulig måte.
Det er fantastisk å ha det slik. Å føle at hunden virkelig innehar det som behøves, og mer til. Dog er det også litt skummelt, da det er ene og alene opp til meg å få fram potensialet

Bilder tatt av Ellen Christensen, fra "overrekkelsen".
Når vi var i Sverige for å hente hjem det lille vidunderet
Idag, på sin 2 års dag, er Ember en kjærnesunn, kvikk, frisk, trygg og harmonisk hund.
I motsetning til tidligere hunder jeg har hatt har han ikke vært syk en dag. Joda, han har strukket en muskel og fjernet et histiocytom, men ellers ikke feilet det grann. Han virker alt i alt så sunn og frisk at det ville overraske meg stort om det dukket opp noe annet enn den odde hverdagsskade. (Bank i bordet)
Uten redsler er han en enkel og ukomplisert hund å ha i hverdagen, og når han nå er på vei ut av tenårene merkes det godt at han også er på vei tilbake dit han var før puberteten satte inn: med øyne kun for vår trening og de belønninger jeg kan tilby.
Blæ.. føler litt på at det ofte blir slike skryteinnlegg når jeg skal skrive noe om denne labradoren, men på hans fødselsdag MÅ det jo skrytes!! Det er jo HANS DAG I DAG!!! :D
Dagen startet med en tur i skogen og skal fra kl 1500 tilbringes på Elitsatsningskurs med Siv Svensen, der Ember skal gjøre noe av det KULESTE han vet.. nemlig trene lydighet.
Han skal få 2 HELE kalkunhalser og en ny leke til bursdagspresang...... 0g kanskje få snuse en deilig tispe i rumpa ;)
HIPP HIPP HURRAAAAAAA!!!!!

6 kommentarer:

Barte-Marte sa...

Gratulerer så mye med 2-års dagen:) Regner med den har blitt feiret fra morgen til kveld:)
Barteklem herfra, og barteløs klem

Kerstin sa...

Grattis Ember!
Ja du Nina...... tänk den där dagen då du skulle hämta valp. Det var helt magiskt då du och Ember möttes..... kärlek vid första ögonblicket. Ellens bilder är helt fantastiska och visar hur en människa och liten valp kan finna varandra till 100 %.
Kram! :-D

Kjersti & Gøye sa...

Gratulerer så mye med dagen til søte og fine Ember :-) Og jammen fikk han ikke snuse en deilig tispe i rumpa også :-)

Kari Anne sa...

Og neste helg får han splitter nytt hjemmesydd bånd som bare er Ember sitt! :-)

Gratulerer med dagen til Ember, og lykke til på veien videre!

Nina sa...

Tusen takk for gratulasjonene :D
Og Kerstin, det føles fremdeles helt magisk! ;)
Takk for at denne hunden kunne bli min!

Zebra sa...

For et koslig innlegg,og han fortjener jo all ros. Han høres herlig ut:) Og for et vakkert bildet av deg og din valp- lyser kjærlighet utav det:)