søndag 12. april 2009

Vaske & rydde- påske

Vi drømmer om et større sted å bo, alle sammen. Både Torger, Maxi og jeg.
Vi ønsker oss hage, peis og badekar!! Maximus ønsker seg et svalt sted å søke tilflukt fra sommervarmen!
Endelig har vi tatt affære, kontaktet meglere og har nå startet rydde og vaskeprosessen slik at det skal skinne innbydende av leiligheten når man kommer så langt som til visning.

En ting har virkelig gått opp for meg: MAKAN til søl en Riesenschnauzer lager!!
Vi bor riktignok i en liten leilighet, slik at "sølet" på en måte konsentreres over et lite/mindre areal, men jeg sverger herved på at jeg ALDRI skal ha en hund med MER pels enn schnauzeren!
Ikke det at den røyter, men blandt annet skjegget- og risting av dette- bidrar til sølete fleker langt opp mot taket! ;)

Vel, det vil si at JEG har startet rydde og vaskeprosessen. Gutta-boys er på guttetur på fjellet! Sovet i gamme og greier!
Egentlig er det best slik. Maxi er på en måte litt i overkant hjelpsom når slikt skal gjøres. Rydder jeg noe NED ryddes det snart opp igjen av denne "hjelpsomme" sjelen ;)
Etter det jeg har hørt er det tatt MASSER av bilder fra gutteturen, skal få lagt ut noen når gutta er kommet seg vel hjem

Da er det bare for meg å ta tak i siste innspurt. Det er allerede pakket ned MASSER av stæsj, bært ut i bod, ryddet og vasket vegger samt laget en liten hyggelig kosekrok på hemsen. (denne var tidligere fylt til randen av pikk-pakk) Nå gjenstår kun støvsuging og vask av gulv før jeg sier meg mer enn fornøyd
Kjøkkenet får stå slik det er til i morgen!

2 kommentarer:

Ellen Christensen sa...

Struktur og ryddig i heimen - struktur og ryddig på trening. Det henger sammen det der altså. Skulle vært hjemme hos meg en tur du - så skjønner du hvorfor jeg har dårlig struktur på treninga. Mangler det genet jeg :-)
Ses imrg - ikke vær helt ferdigtrent når jeg kommer da ;-)

Barte-Marte sa...

Herregud hvor flink du er
Med både armer og ben
Det er søren meg genialt
Hvordan du kombinerer dem
Herregud hvor flink du er
Til både dusje og kle på deg selv
Da har du jaggu meg stått opp
Og er våken helt til det blir kveld
For du er flink flink flink flink flink flink flink flink flink
Ja du er flink flink flink flink flink flink flink flink flink
Herregud du er så flink og spesiell

Herregud hvor flink du er
Til å spise ristet brød
Og du klarer å steke bacon
Helt til den blir sprø
Herregud hvor flink du er
Til å si hei og ha det til folk
Og da har du faen meg rukket å spørre om
Hva de gjør i sin nye jobb

Ja du er søren meg flink
For deg er alting mulig
Du kan lage ting
Hundre prosent naturlig
Du er selveste menneske
For deg går allting an
Du er så god til å tenke
Du kan legge en plan
Har du lagt en plan
Har du lagt en plan
Du må legge en plan
Fy faen hvor flink du er
Til å være menneske og ikke dyr
Du kan sette i en kontakt
Du kan trykke på en knapp på masse dyrt utstyr
Fy faen hvor flink du er tross alt og likevel
Etter alle disse år på jord så klarer du
Å ligne på deg selv