fredag 4. september 2009

Spennende helg!!

Gjett om jeg gleder meg til denne helgen!!
Om kun et par timer setter Anneli og jeg nesa oppover mot Gjøvik for å holde nybegynnerkurs i klikkertrening, for en gjeng schnauzere fra Kennel Black Emac!
12 stk har meldt seg på, både riesen samt dverger, med teori ikveld og praktisk trening lørdag og søndag.
Det er alltid like hyggelig å stifte nye bekjentskaper, dra på tur og holde kurs, men sist og ikke minst gleder jeg meg enormt til å utvide egen erfaring når det kommer til "egen rase"!
Jeg har tidligere hatt 3 Riesen på kurs, kjenner jo Marte og Maximus godt, men dette er så og si det erfaringsgrunnlaget jeg har... Ikke akkurat det bredeste vil jeg påstå!
Maxi skal selvsagt med, jeg er derimot stygt redd han kommer til å bli rimelig skuffet med hensyn til den aktivitet og trening han selv vil få. Jeg har akkurat pakket snippsekken/treningssekken og slått fast et svært så forventningsfult blikk under de buskete øyenbrynene.. :) Lite vet han om at helgens målsetning for VÅR del er avslapning i buret, et område vi har hatt på agendaen lenge men rett og slett har skjøvet til side til fordel forandre ting. kurset denne helgen er derimot den perfekte anledning til å dra dette skjelettet ut av skapet, børste litt støv av burlekene eller rettere sagt den delen av burlekene son innebærer rotrening!

Nei, da får jeg fortsette pakkingen.
Ha en fin helg godtfolk!!

2 kommentarer:

Ellen sa...

God tur - og God helg! :)

Anonym sa...

Nå sitter jeg bare å venter på referat fra kurset - regner med det var kjempemorsomt! Og må si at etter å ha sett pluggen maximus i aksjon, og så titte på bort på min lille pipestilksnuser - så lurer jeg litt på hvor familielikheten er. *flire*

Stå på! Dere er kjempeflinke og det er moro å se fremgangen i treningen deres. :D