lørdag 21. november 2009

Kløftahallen

Til min store glede oppdaget jeg her om dagen at Stovner hundeklubb har fått nye innendørs lokaler for vinteren. Takket være Maj-Britt Grunni har klubben fått muligheten til å leie en diger innendørs hall, tidligere brukt av en bonde til å holde kalkun!
GENIALT tenkte jeg, denne MÅ benyttes til litt konkurransetrening. Det faktum at dette lokalen både er innendørs (stevnet nå i desember foregår i ridehus) og sikkert lukter svært så spennende gør jo betingelsene noe likere enn om jeg skulle trent utendørs på gress :)

Da jeg desverre (eller kanskje ikke??) eier svært lite skam i livet ringte jeg nettopp Maj-Britt og spurte om ikke hun kunne hjelpe til, ettersom hun er totalt fremmed for hunden og vi tidligere kun har kjørt konkurranserettet trening med dommer Maximus kjenner svært godt fra før. (les Ellen, Ellen og atter Ellen) Til min store begeistring svarte hun ja, og vi møttes derfor til trening på kløfta igår kveld.

Alt i alt syntes jeg treningen gikk fint.Vi varmet opp utendørs og gikk deretter inn for tannvisning, en kjede med FVF, stå under marsj og innkalling, samt en litt kortere kjede på dekk under marsj og apport. Helt til slutt gjennomførte vi en "dekk og bli" med tre fremmede hunder, noe som skulle vise seg å gå svært fint. Etter at jeg endelig, grunnet tidspress, fikk ut fingeren og tok tak i denne øvelsen har læringskurven skutt i været.

Av positive ting syntes jeg ikke Maxitaxi lot seg distrahere nevneverdig av nye og spennende lokaler, han beholdt en jevn intensitet under kjedene og ga ikke fra seg så mye som et pip!
Litt overraskende syntes jeg faktisk han var litt "dauere" enn vanlig, men her skal jeg passe meg for å male fanden på veggen. At han ikke var like heit som han har vært den siste tiden er vel EGENTLIG bare positivt, det er jo denne "jevne sinnsstemningen" vi har jobbet så mye for.
Bare pendelen ikke svinger FOR langt til den andre siden ;)

Av ting vi må jobbe mer med reiste han seg i glede for å hilse på dommeren under tannvisning, (fikk heldigvis rettet på dette, men trenger unektelig mer trening på fremmede fram mot start), han detter noen ganger ut under vendingene og har desverre begynt å få en skjevere plassering i fvf og utgangsposisjon
Jaja tenker nå jeg, selvfølgelig skal vi ta tak i dette, men småplukk skal vi la ligge til etter stevnestart. Jeg må kjempe med meg selv, men nå er det HELHET som gjelder!!... noen småfeil MÅ få falle igjennom dersom vi skal få til gode treningsøkter med konkurranserettet trening. Vi får heller ta oss skikkelig sammen i det nye året og ta tak i "plukket" etter en skikkelig lat og god julefeiring :)

Idag har Maxi vært på løpetur med pappa'en sin, jeg har vasket leiligheten og NÅ er det kun total latskap som gjelder!

Fortsatt god helg alle sammen!! :)

Ingen kommentarer: