torsdag 4. mars 2010

Innkalling med stå

Strålende vær Og en god treningsøkt, nei slikt gjør meg LYKKELIG :)

Syntes vi begynner å få til en fin "innkalling med stå".
Legger ut snutt fra dagens trening, så kan dere jo dømme selv! :)

Da jeg den senere tid har vært svært fornøyd med reaksjonen og intensiteten på "værsegod-signal" har vi nå begynt å slenge inn STÅ-momentet.
Både på treningen, og når jeg ser videosnutten, syntes jeg reaksjon på stå-signalet er supert.
Jeg syntes han er lite avventende og bibeholder god fart i innkallingen, uten å tenke for mye på det å stoppe, når signalet IKKE kommer.
Men MEST AV ALT er jeg sjeleglad for at han under en øvelse han eeeelsker klarer å holde hodet kaldt, være konsentrert og bruke ørene!!
Til tross for at det var ALLER første gang jeg kalte han videre inn fra stå, og han svært tydelig hadde en STOR forventning om å få løpe tilbake på et "værsegod-signal", reagerer han utrolig fint når det kommer et HELT uventet signal... nemlig det å fortsette helt inn!
Man kan visserlig SE dette på filmen, at han tar en snar tenkepause. Skikkelig morro!!

At han er noe fokusert bakover når han sitter og venter, kaster blikk bakover, og stopper skjevt er jeg ikke nevneverdig bekymret for. Når snøen forsvinner og vi kan benynne å kaste ball uten å satse helsa tror jeg belønningsplasseringen vil ta seg av disse tingene! At han går skjevt som ........ i transportetappene sier meg vel bare en ting: det er ALTFOR lenge siden vi har prioritert denne øvelsen. Kanskje begynne å ta tak i denne igjen??! ;)


4 kommentarer:

Unknown sa...

Veldig bra ståmoment Nina! Dette gir oss inspirasjon til å trene mer. Artig at du legger ut filmer så vi får se:)

Nina sa...

Takker og bukker :)
Og ingen ting er jo bedre enn om vi bidrar med motivasjon.
Er dette kristin som jeg og Max'en har et stevnemøte med på Torsdag?
Kommer visst ikke inn på profilen din!

Mvh meg

Synne sa...

Wow, så flinke dere er! Kjempegøy å se på :)

Merete Andersen Huser sa...

Heia - veldig flinke!