onsdag 9. juni 2010

HURRAMEGRUNDT

Her går det hurramegrundt, hæla i taket og tenna i tapeten ;)

Jeg finner liksom ikke tiden til å blogge. Det skjer MYE om dagen syntes jeg.

Jeg holdt sporkurs i helgen, og Ember var derfor hos "Filleonkel Morten". En kjempefin erfaring for den lille, men til tross for at jeg visste han ikke KUNNE hatt det bedre var han savnet her hjemme. Rart hvor fort man blir vandt, uten Ember ble det nesten litt FOR stille og rolig i heimen. Maximus fikk derimot litt tid for seg selv, en sykkeltur på Lørdag og to spor på Søndag!

Vi har tatt små ekskusjoner hver dag. Vært på stranden og løpt i fjæra med små barn. Tittet på det hektiske bylivet, spist på utecafe, tittet på trikken og hilst på mange rare mennesker. Vi har hilst på hest, boltret oss i skogen og fortsatt på valpekurset. 

Treningen skrider framover, pr. idag kan Ember tilby sitt, dekk, hoppstå, rygge og frambeina opp på klossen. Han følger flott etter i baklengs marsj, har stiftet bekjentskap med omvendt lokking og reagerer momentant med SPRUT på fri-signal. :)

Maximus har fått noen økter med kl 3 momenter i FVF, dekkmomentet til innkallingen, metallapport og forflyttninger til avstanden. Sidelengs bevegelsene til FVF'en ble shapet på 2 økter og igjen ble jeg super imponert over hvor fort disse klikkerhundene "løser koden". Det er til å bli lykkelig av!
Jeg må ta meg selv i nakken og lage litt struktur på treningen, det er mye som skal inn og nå for tiden syntes jeg den treningen som gjennomføres er svært lite planlagt. Trener litt histen og pisten, BARE på kos og uten en større tanke bar øktene, dette gjelder begge hundene. Nei, nå skal jeg ta meg sammen!! ;) 

Hjemmealene treningen går på skinner, idag har Max og Ember vært "alene" 2 timer, mens jeg gjemte med på soverommet med en god bok. Hørte ikke et knyst.

Nå er det derimot tid for Action igjen. Tenkte å ta en tur ned på stranden så Maximus får strokket litt på beina og Ember får lekt i vannet. Hva ER det med små barn og vann egentlig ;)



Ingen kommentarer: