mandag 1. november 2010

NÅ skal jeg!!

NÅ skal jeg!
Inspirert av alle flinke freestylere, og det faktum at jeg skal holde et shaping kurs rundt juletider, SKAL jeg lage et freestyleprogram med Maximus! Nå skal vi kose oss med å shape fram masse kule momenter...
En av tingene jeg har i tankene er en form for "Spanish walk". Vi har jo det å løfte et bein HØYT på plass allerede, dette blir vel en HELT NATURLIG påbyggning ;) Hadde ikke det vært kult?



Jeg har stor repekt for de som driver med freestyle, de er ofte svært flinke hundetrenere, systematiske og kreative. Nå skal jeg ogå prøve meg :D

Planen er å shape fram noe nytt

  • Løfte begge framlabbene, kanskje i en form for "spanish walk"?
  • Hoppe over meg på et eller annet vis
  • Mellom bena
  • Trave/ løpe rundt meg
  • Jobbe vendt vekk fra meg

Men også børste støv av de "gamle" triksene vi shapet fram en gang for leeenge siden. Dette blir bl.a. rygging, bukke, slalom og snurre. Dessuten har vi jo endel rene LP ferdigheter vi kan benytte os av, bl.a. sideveis forflyttninger, fremadsending

Meeen, å helprofft som dette blir det nok ikke! ;) Legg merke til at Tina Humphrey her har lært hunden gallppbytter. Wow, er det rart man lar seg imponere??!!!!



5 kommentarer:

Kjersti sa...

Utrolig imponerende! Gleder meg til å se hva du og Maximus kan "koke" sammen :-)

Nina sa...

Hahahaha... ja det gjør jeg også !!
Har jo startet dette prosjektet Ex antall ganger, men nå skal jeg!

Ellen har gitt meg rådet: keep it simple, og det skal jeg... for da kan det jo hende det faktisk blir et programm til slutt ;)

Kjersti sa...

Høres ut som et bra råd som vi alle kan ha nytte av :-)

Christine sa...

Vi vil ha videooppdateringer underveis!

Aina Rønningen sa...

Freestyle er kjempemorsomt! Jippi og jeg holder på sånn i det små : )
Lykke til med Maximus!