søndag 8. juni 2008

Valper og 30års lag

For en helg!!
Fredag kveld bar det avsted til Trondheim for å hilse på både tobente og firbente ved Kennel Riesen artic. (se linksamling)
Vi fikk en real velkomst, men henting på flyplassen og en hel gjeng av logrende og blide hunder da vi steg ut av bilen vel fremme.
Jeg må vel ærlig innrømme at det gjør et visst inntrykk når 5 store hunder med skjegg møter deg boffende og hoppende ved porten, men her hadde vi intet å frykte. Makan til trivelige, tillitsfulle og imøtekommende hunder skal man lete lenge etter! Jeg fikk en gang for alle avlivet mytene jeg har hørt, mer enn èn gang, om den arketypiske Riesen som tøff, voktende og usosial. Hunder vi her ble kjent med var en flokk firbente som alle ønsket sin del av kosen og klappen.
Å oppleve at en hannhund på 49kg HELST skulle ønsket å ligge på fanget kan kun beskrives som Herlig!
Valpene er blitt 5 uker gamle og selv om man selvfølgelig får observert noe må jeg nok vente til neste besøk om 2 uker før man får et reelt bilde av de forskjellige individene.
Noen var kommet litt lengre i "utforskiningen" av den store verden enn andre og aktiviteten i kullet varierte. Varmen i Trondheim stod ikke tilbake for varmen vi har opplevd her i Oslo, noe som sikkert også har påvirket aktiviteten. Med stekende sol er det rett og slett greiere å holde seg i skyggen!
Helhetsintrykket av valpene var meget godt, det var en gjeng både uredde, friske og nyskjerrige valper. Dette lover godt dere! :)
Jeg vil gjerne få takke Børge og Øyvind for en fantastisk velkomst, med god mat og drikke samt engasjert og ivrig samtale til langt på natt!
Tok selvfølgelig flere bilder, legger ut et lite knippe:








Etter ankomst på Gardermoen lørdag ettermiddag bar det avsted til Løten for å feire Torger sin 30års dag med den nære familie.
Vi pustet ut og roet ned i skyggen på verandaen, pratet om både løst og fast, koste oss med DEILIG grillmat og drakk godt av alt som hører til en anledning som dette!
Nei, denne helgen skal virkelig sies å ha vært preget av mange intrykk. Det har vært en helg LANGT utenom det vanlige og en helg vi sent vil glemme!
Legger ut et bilde av Lulle, hunden til svigers, som gleder seg stort til å bli onkel! ;)

2 kommentarer:

Barte-Marte sa...

Ehh... skal dere ha baby og? Eller skal Lulle bli onkel til deres valp? Det er nok det du mener. Du må ellers ikke satse på at jeg skjønner en spøk/morsomhet som står på engelsk... Visste egentlig ikke hvordan jeg skulle tolke det at du var et marsvin, annet enn at at var nytt for meg.Deilige småbarter da. Vi gleder oss stort til å hilse på, og Marte har utnevnt seg selv til tante. Ho har visst noen triks og tips å komme med fikk jeg beskjed om å skrive. Hei så lenge.

Fanny sa...

Gud vilka söta valpar! Jag är jättesvag för hundar med skägg :)