onsdag 18. mars 2009

Interesse for bruksgruppe??

Nå er våren endelig kommet og drømmen om å kunne benytte skog og mark til trening av hund gjør seg igjen gjeldende. Det er derimot litt vanskelig å ta tak i feks runderingen på egenhånd.
Forrige sesong pratet jeg flere ganger med med et knippe mennesker om å starte en brukstrenings gruppe, uten at dette egentlig ble noe av. Regner derimot med at det er flere enn meg som kunne tenke seg brukstrening med likesinnede klikkertrenere på fast basis.

Nettopp på grunn av dette tar jeg herved initiativ til å starte en bruksgruppe her i Oslo og Akershus traktene. Vet det er en gjeng i Gjøvik området som virkelig har fått til en hyggelig og produktiv treningsgruppe, så hvorfor skal ikke vi få til noe liknende!!

Personlig ser jeg for meg at en av helgedagene blir benyttet, og at de som har mulighet dukker opp til noen timers trening der vi hjelper hverandre med å nå de mål vi måtte inneha. Brukstrening tar mye tid og man må derfor regne med å sette av både morgen og formiddag!
Det er flust av områder å benytte i traktene, hvor vi trener kan varieres slik at det ikke alltid faller på at de samme må kjøre langt for å kunne delta.
Er det interesse for noe slikt?? Vet det allerede finnes flere treningsgrupper som trener lydighet rundt om i traktene, hva med å slå oss sammen og virkelig også ta tak i bruksøvelsene denne sesongen??

Snøen er på vei bort dere, her er det ingen tid å miste ;)


5 kommentarer:

Piakvinnan sa...

Jaaaaaa! Jag kommer. ;-)

Anja og Hedda sa...

Ja!! Vi i "torsdagsgruppa" hadde jo 3-4 bruksdager i fjor der vi møttes og trente spor og rundering, og de fleste der er nok med på noe sånt! Er enig i at helgedager er best, bruks tar jo litt tid :)

Barte-Marte sa...

Jupp, gjerne, og utvid gjerne søksområdet til Østfold og :-)

Nina sa...

Anneli:
Søksområdet ble fastlagt slik da jeg vet det for mange blir litt langt å kjøre til Østfold.
Du vet derimot du er en selvskreven deltaker.
Jeg er tross alt din største fan! ;)

PIPPI sa...

Jepp vi er også med!! Er jo del i "Torsdagsgruppa" som Anja skriver om, og vi hadde det veldig gøy ifjor. Alltid bedre om vi er flere :-)