fredag 1. januar 2010

Fantastisk!!

Jeg har gått å gruet meg enormt for HD og AD resultatene... Hvertfall da Trond Bergsjø mente han kunne se noen "knupper" av forkalkninger i den ene albuen.
Men idag fikk jeg en mail fra en meget hyggelig riesen oppdretter som gratulerte med A på både Hofter og Albuer.
HÆ tenkte jeg, jeg har jo ikke fått tilsendt svarene selv enda. Gikk deretter inn og sjekket på Dogweb og tror dere ikke det stemte!!! INGEN ANMERKNINGER hverken foran eller bak!! Yippiiiii!!! :) Jeg kunne ikke vært mer happy!!

Da er det bare å fortsette treningen og jeg gleder meg allerede over framtidige skiturer med Maxitaxi i selen foran! Når jeg bare får kjøpt nye ski vel og merke.
Vi var nemlig på skitur i går, og Maximus er et UVÆR i sporet.
Han ELSKER å trekke, blir yr av glede når han kjenner det henger noen bak i strikken og flyr avgårde så vi har det svare strevet med å holde oss på beina i svinger og nedover bakker. For tror dere han kan ordet "ROOOOOOLIG" enda??
Han fikk faktisk løpe løs de første 6km igår, for å brenne av det værste kruttet, men dette hjalp svært lite for en hund som ELSKER fart og spenning samt er i god form! Han SKAL ligge foran, koste hva det koste vil.
Gjett om dette er artig, det bærer innover skiløypene i en intensitet jeg ikke har sett makan til. Selv i oppoverbakker drar han på så godt han bare kan!
Denne iveren og ønske om å ligge foran gir derimot visse utfordringer for mor og far i nedoverbakker. Når vi tar inn strikken for å få litt bedre kontroll, og dermed gjør avstanden til Maxi mindre, så setter Maxen bare farten opp ytterligere for å komme på "riktig avstand". Hahaha.. og SÅNN brakk jeg altså skia mi igår. ;)
Jeg satte meg ned på rompa i en nedoverbakke, da febrilsk ploging ikke fungerte, og ble dratt enda noen meter før reisen stoppet i et sammensurium av hund, menneske, strikk og brekte ski ;) Haha, nei det er nok best å tørrtrene på "roolig" først uten ski på beina ;)

Ønsker alle et fortsatt godt nytt år. Vårt fikk hvertfall en real god start, og jeg satser på at denne trenden holder seg :)

5 kommentarer:

Unknown sa...

Grattis med hofte/albue resultat! Godt nytt år!

Anonym sa...

Hei Nina
Godt nytt år og grattis med flotte røntgen-resultater :-)
Synd det akkurat har vært jul, ellers kunne du jo ønsket deg nye ski :-))))) Skulle gitt en god slump med penger for å sett deg...
Hilsen fra Eli

Barte-Marte sa...

Haha, skulle gitt høyrearmen for å sett skituren deres:)

Men ellers - jepp, kjempekjekt at det ikke var noe på bildene:) Men - hva er det da?

Nytt år med masse nye utfordringer står for døra - gleder meg til å ta fatt på dette med dere:)

Usannsynlig glad for vårt vennskap:)
klemmer i bøtter og spann fra Barte-Marte og Anneli

Anonym sa...

Gratulerer med A'er!! Vi jubler for dem, og håper at Maxitaxi holder seg frisk og rask.

Ooog - hvorfor filmet ingen skituren deres? *skrattle*

Godt nyttår! Fra Den Gale Lillesøster og eier.

*klem*

Stine sa...

Hurra for frie hofter og albuer!
klemmer fra meg