torsdag 29. april 2010

Prøveresultater og lillebror

Først og fremst må jeg få lov til å takke for alle hyggelige kommentarer, sms'er, mailer og telefoner i etterkant av forrige blogginnlegg. Blir egentlig litt rørt over at det er så mange som bryr seg!!

Prøveresultatene tatt i forbindelse med "kollapsen" forrige uke viser null, nada nix.
Det er forsåvidt fint at han hverken har addison, hypothyrose eller borreliose, men nå syntes jeg Maxen har mer enn nok mystiske plager.
Dette er rett og slett ikke til å bli klok på, og jeg har nå bestemt meg for å la plagene hans "ligge" intill videre! I dette ligger det å hverken fokusere nevneverdig på disse, ikke fortsette utredningene i det uendelige samt gjøre mitt ytterste for å ikke framprovosere eller gjøre de værre.

Jeg har bestemt meg for å "uføretrygde" godgutten min.
Han skal selvfølgelig være med å trene for kosen sin skyld, men da uten at jeg belaster han på intensitet og fart. Han skal få lov til å være mer "ordinær" hund, småtrene med mamsen og jogge og dra på ski med papsen. Jeg har derimot lagt de store konkurranseambisjonene på hylla.
Det er rett og slett ikke artig å belaste en hund du ikke er trygg på at er frisk og rask.
Det kan hende vi melder oss på et stevne eller to... men jeg kommer herved ikke til å "satse" med Maxen. fremtidig trening blir derfor mest for kosen sin skyld og for at Maxen skal fortsette å gjøre det han er så glad i: trene og bruke hodet!
Kanskje blir det freestyle der vi kan tilpasse programmet Maximus sin fysikk? Spor og fortsatt lydighetstrening VET jeg det blir... men som sagt er dette mest fordi jeg ikke tror han hadde trivdes som sofapotet. Jeg absolutt ELSKER og BEDÅRER den hunden, og nettopp derfor har vi nå bestemt oss for å kjøre HANS løp..... ikke mitt.

MEN det betyr ikke at alle ambisjoner er lagt på hylla... Imorgen skal nemlig Ellen og jeg dra til Sverige for å se på en liten lillebror til Maximus!

Håper Ellen tar med seg kamera, slik at vi får tatt noen ordentlige bilder!

10 kommentarer:

Disc Dogging Norge sa...

Wow! Maximus er heldig som har deg!!! Det krever sin kvinne å komme til den avgjørelsen altså.

Har troen på at Max kommer til å ha det supert og så ønsker jeg deg lykke til med lillebror-titting :D

Ellen sa...

Kamera er pakket og klart! ;)

Charlotte sa...

Høres ut som et supert hundeliv for Maximus. :-)

Og når du føler for å imponere nye rieseneiere med "den uføretrygdede" og deres nyydelige fvf, så håper jeg du filmer ansiktsuttrykket deres. Jeg er dritmisunnelig på den attityden altså. (selv om imaget kanskje rotes til av en liten rååsa babyleke innimellom alle bartehårene...hehe)

Lykke til med lillebror!

Anonym sa...

Stor klem til dere begge, syns det står respekt av valget ditt. Vi er flere som vet hvor mye tid og krefter du har lagt ned i den hunden, og du hadde virkelig fortjent en frisk og rask hund. Men Maxi får det supert som førtidspensjonist - det er jeg helt overbevist om!

Og grattis med lillebror-planer! Jeg vil ha full oppdateringer på hva valget falt på etterhvert - selv om jeg har mine mistanker allerede.

Kahlo sender en stor bursdagsnuss til broren sin, og sier Grattis med 2års dagen!!

Mitt hvite hus sa...

Lykke til og kos dere masse.. gleder meg til bilder... Den lille pojken her er kommet vel frem og tilpasser seg det nye hjemmet...

Kerstin

Havrevingens Ambra ~ * Udda * sa...

Hei Nina!
Stikker innom for å lese hvordan det går med dere!
Jeg håper virkelig at du lar Maximus vise seg frem litt på noen stevner, selv om han er pensjonert. :) Det er nemlig sååå inmari gøy å se dere i aksjon, og da unner jeg selvsagt alle å få se dere! :)
Hilsen fra Udda & AnneGry

Veldig spennende med Lillebror! Håper på masse oppdatering! Og bilder!

Barte-Marte sa...

Ja nå venter vi spent på bildene av den lille altså:) Lille E:)

Og GRATULåERER så mye med dagen til Maxi, håper hans dag og har vært strålende:)

klem

Nina sa...

Igjen: tusen takk for alle hyggelige kommentarer!
Selvsagt kommer vi å trene på, og uten tvil også starte i ny og ne.... for jeg unner da virkelig alle å se Max'en i aksjon jeg også ;) Hahahaha... litt høy på pære der ;)
Men vi må nok se ann formen litt, og trene/starte i de perioder denne er god!

Dina sa...

Hej Nina
Hvor var det trist at læse om Maximus. Men godt at han alligevel klarer sig ok.
Forstår godt dit valg.
Men jeg kan bare ikke lade være med at tænke: Addisson...er somme tider en følgesygdom på hypothyreoidisme. Er han gennemtjekket for det?

Allerbedste hilsner
Dina

Nina sa...

Hei Dina :)
Takk for innspillet/kommentaren, og forståelsen!
Men jo, han er sjekket for Hypotherose.