onsdag 7. april 2010

Filmsnutt og katastrofe tenkning

Jaja... jeg tror kanskje jeg har en tendens til å se "katastrofer" der de ikke finns.
Type regn = flom, eller flis i foten = koldbrann.
Nå brynet jeg hvertfall hjernen et par dager i strekk, for å finne en god løsning på noe jeg trodde potensielt kunne bli en lei tendens og utfordring.. Men tror dere Maximus har satt seg i ruta en eneste gang etter dette, til tross for 3 økter med nettopp ruta.
På trening med Ellen igår dristet jeg meg faktisk til å sende hunden til ruta rett etter en økt med fokus på sitt etter hoppehinderet, og jeg kunne ikke observere den MINSTE TENDENS til noe annet enn en rask og fin stå.
Nei nå MÅ jeg slutte å se spøkelser der de ikke finnes!! Det jeg har observert har ikke vært noe annet enn en normal læringskurve, ikke begynnelsen på en katastrofe ;)

Christine har vært så snill og lagt ut en snutt fra konkurransetreningen lørdag som var.
Tusen takk. ALLTID like nyttig å seg selv utenifra!!


5 kommentarer:

Charlotte sa...

fine fineste Nina....så godt å ikke være alene!! :-) Godt når det årnær sæ....

Disc Dogging Norge sa...

Ååååh, så gøy å se video av dere!! Flotte Maximus altså :D Stor gutt han er :P Forsett å legge ut video dere ;) Kjempemoro!
Hilsen Karin, Nila og Roxy

Kari Anne sa...

Hei, og takk for laaaang kommentar i bloggen min :-)

Jeg trodde jeg hadde gjort veldig godt forarbeid da jeg valgte jaktlabrador, men det INGEN sa, var at de er mer forsiktige og trenger mer tid når de er små, enn utstillingsmodellene. INGEN fortalte at de er mindre hypersosiale enn de andre linjene.

Emil er en forsiktig kul kar, absolutt, men han er også veldig flink til å avreagere fort. Han dveler ikke ved det som nettopp var skummelt. Når han har overkommet det, så er det ikke skummelt lenger. Mot folk er han akkurat slik jeg har drømt om. Hilser og sier hei, men er ikke overmåte interessert utover det. Noen kan han bare se på når de passerer også.

Og jeg har ikke tenkt å legge skjul på MYE i bloggen min, men jeg er ikke sikker på at jeg kommer til å skrive ALT om alle fryktene og angstene og panikkene mine.. de har dessuten vist seg å være helt uten grunn :-) Enten det, eller så har jeg gjort noe bra de gangene vi har vært i sentrum, for i dag da vi gikk ved veldig trafikkert vei, stooorkoste han seg og hoppet ikke noe opp på meg :-)

Når får du din? Og hvor får du den fra?

Lone sa...

Så fiiiin Maximus er! Stor også, ja ;) Liker attityden hans på fvf.

Havrevingens Ambra ~ * Udda * sa...

Maximus er superherlig altså! Kjempefine kjeder!!! :)