torsdag 25. september 2008

Nye momenter...

Jeg har nok hengt meg litt opp i stimuluskontrollen om dagen, kommet inn i en litt "lei" sirkel der vi trener mye av det samme- det vi forsåvidt allerede kan.
Det slo meg faktisk igår at jeg HELT har glemt å jobbe nye atferder oppi mitt "jag" etter å få signaler på sitt, dekk og stå.
Dette går da ikke ann.... jeg tar meg selv i nakkeskinnet, lar signalene "synke litt inn" hos hunden, og prioriterer nå å ha det ARTIG med nye momenter!!

Ting vi skal trene på og ha det gøy med framover:
  • Sideforflyttninger - i front
  • Ta fram igjen musematta - kjøre en kjede med sitt? (det signalet som fungerer desidert best. Virker å være defaut atferd desverre)
  • Triks- løfte på frambena
  • kamplek- den begynner endelig å løsne!!
  • Signal på "løpe avgårde med leke"
  • Flyt på utgangsstilling

Ja, da har vi nok mer enn nok å velge i den nærmeste tiden og det er vel bare å sette igang.......
Det vil si etter at valpen/murmeldyret har våknet og er klar for ation! :)

1 kommentar:

Kari-Anne Undlien sa...

Høres ut som en god plan! Det er jo viktig å ta vare på klikker-hunden sin :o)