fredag 24. oktober 2008

Spor

Spor på fuktig gress
100meter langt, Liggetid 40 min, en naturlig vinkel (ikke 90grader), mye vind, noe forstyrrelser. (en hund som kom på tur forbi oss)

Jeg gikk sporet før det hadde gått en time da det var mye vind. Fertbildet ble derfor anderledes enn det han har møtt tidligere og da jeg gikk opp på lengden ville jeg ikke øke to vanskelighetsgrader samtidig.

Max slo godt på sporet og holdt seg meget godt i sporgata når vi hadde vinden i ryggen.
Han jobbet rolig og konsentrert men har så absolutt suget etter slutten.
Tok vinkelen meget godt og til tross for vind fra siden holder han seg konstant kun ca 40cm til siden (i vindretning) for sporet. Det var helt klart at han gikk der det var mest fert.
Han jobbet som en støvsuger langs bakken og søker overhodet ikke overværsløsning. Slår inn på primærspor ved sporslutt.

Jeg er veldig godt fornøyd med sporøkten. Fikk tak i både konsentrert arbeid og korrekt sporatferd. At han i tillegg ikke søkte lenger ut fra sporet når vi har vinden i siden syntes jeg er godt gjort. Det er første gang han møter denne typen vanskelighet.

REFLEKSJON:
Fortsette å gradvis øke lengden på sporene. Ønsker at han skal kunne "sette seg" ordentlig på sporet før jeg innfører utfordringer eller andre vanskelighetsgrader.
Fokusområde er å fremdeles fortsette å gi han mange erfaringer på korrekt sporatferd- mange løsninger på det å konsentrert følge ferten i sporgata. Unngå mye sidevind enn sålenge, hvertfall ikke inn mot sporslutt.

Ingen kommentarer: