torsdag 1. mai 2008

1Mai stevnet i Moss, Valp

0730 hoppet jeg ut av sengen idag, lys våken. Jeg var egentlig ganske spendt, gledet meg! Planen var å møte opp på 1Mai stevnet i Moss før kl 0900, slik at jeg fikk se Anneli og Bart-Marte "in Action", og selvfølgelig fungere som heiagjeng. Marte er en Riesen på akkurat fylte 1 år og dette var hennes lydighetsdebut!
Jeg slang meg i bilen etter en kopp kaffe, men burde skjønt at dette kanskje ikke ble dagen allerede på Svartskogtoppen da det blinket RØDT i fotoboksen! :(
Vel, den følelsen du får idet du registrerer det røde lyset er aldri spesielt hyggelig, men jeg fortsatte nåda... i håp om at det ville bli en trivelig tur uansett!
Jeg hadde igår kveld vært inne på nett men fant ikke noe veianvisning eller adresse til stevneplassen og gikk derfor ut ifra at stevnet foregikk på Kambo. Etter det jeg forsto av hjemmesiden har hundeklubben sin faste treningsplass her. Jeg var inne på gulesider, sjekker hvor Kambo lå og tenkte i mitt stille sinn: Nåja, dette stedet virker jo ikke så stort, det står sikkert noe skilting til stevneplassen, slik det ofte gjør.
Jeg hadde så absolutt rett: Kambo er IKKE et stort sted, men skilting stod det neimen ikke. For å si det på en annen måte har jeg blitt meget godt kjent. Jeg kunne nå kjørt strekningen "Kjøpesenteret" og bompengeringen i BLINDE, jeg syntes stasjonen har et godt utbygget parkeringsanlegg, Kambo skole ligger nydelig til med masser av flott uteareal, det er flere trivelige boligfelt i området, jeg har blitt kjent med Brevik og vet nå hvor schaferhundklubben har hytta si (laaaangt oppe i skogen)!! Men Moss & omeng hundeklubbs treningsplass.....?????
Åhå Grrrrr...., gjett om jeg banna og sværta! 45min brukte jeg på å kjøre fram- og tilbake!
Til slutt måtte jeg bite i det utrolig sure eplet og kjøre hjem. DET var turen sin det- kostet meg kanskje 3000,- kr i fartsbot men fikk virkelig ikke noe annet ut av det en utrolig dårlig humør!! Det er lett å skylde på Moss hundeklubb for dårlig skilting ;)

Når jeg kom hjem hang det en mørk så mørk tordensky over hodet mit.. helt til jeg fikk en telefon av Børge Pettersen fra Kennel Riesen Artic:
VALPENE ER KOMMET OG VI HAR BLITT LOVET EN LITEN GUTT :)

Plutselig ble humøret så MYE bedre :)
Skal legge ut bilde av valper når jeg får tak i dette!

Fortsatt god Maidag alle sammen, jeg håper dere hadde en god debut og en kjempedag Anneli!!

2 kommentarer:

Barte-Marte sa...

Hei!
Så veldig veldig dumt da... jeg tenkte du kanskje hadde ombestemt deg siden det var så dårlig vær. Så ei dame der som jeg synes ligna på bildet av deg, og spurte om ho het Nina... litt sånn blind date liksom... tlfnr mitt står jo på nederst på eposten, så jeg tenkte du evt ville ringt hvis du lurte. jæ... kjipt med disse røde lysa, jeg opplevde det selv for første gang nettopp. Nytt valpested? Så at innlegget om valp fra Sverige var borte. Men treffes gjerne en annen dag hvis intr. Debuten gikk strålende:-)

DUŠKA ALŽBĚTA sa...

Jeg vil anbefale Le_ meridian-finansieringstjenester til enhver som har behov for økonomisk hjelp, og de vil holde deg oppdatert på høye kataloger for ytterligere behov. Nok en gang vil jeg rose deg selv og dine ansatte for ekstraordinær service og kundeservice, da dette er en stor ressurs for ditt selskap og en hyggelig opplevelse for kunder som meg selv. Ønsker deg lykke til for fremtiden.Le meridianfinansieringstjeneste er den beste måten å få et enkelt lån, her er det e-post..lfdsloans@lemeridianfds.com Eller snakk med Mr Benjamin On WhatsApp Via_ + 1-989-394-3740 Takk Du for at du hjelper meg med lån igjen i mitt hjerte, jeg er evig takknemlig.