mandag 18. august 2008

Hverdagen og trening

Idag ble jeg innhentet av hverdagen, og FOR en hverdag det kommer til å bli. Hektisk for å si det mildt.
Skolen er begynt igjen med lange dager, mappe innleveringer, bacheloroppgave og praksis.
Kursene er startet opp for fult, jeg har to kvelder i uken- mandager og tirsdager.
Jeg har fått fast jobb og turnus på Kapellveien barneboliger, men håper altså oppi alt dette å få trent endel hund selv samt deltatt på kurs og samlinger.
Æhæ Torger: Vi får håpe vi ser et glimt av hverandre sånn i ny og ne ;)

Ellers skrider treningen med Maximus framover og må si jeg er imponert over hvor gode resultatene blir. Selvfølgelig er det enkelte ting som går bedre enn andre, men slik er det nå bare. Kom over et utsagn av Thomas Edison her om dagen:
"I have not failed, I´ve just found 10 000 ways that won´t work", noe jeg syntes hadde en viss relevans til et av våre fokusområder for uka som var: Drakampen.
Jeg har ikke klart å bygge mer verdi for denne, men heller ikke fokusert mest på dette da Maximus er midt i tannfellinga. Vi har lekt endel med plysh-ball, noe han tydeligvis setter mye større pris på. De andre punktene derimot, responsen på navnet, kontakten og innkallingen, kunne jeg ikke vært mer fornøyd med.
  • Han har snudd seg tvert når navnet er blitt nevnt selv med så store forstyrrelser som andre lekende hunder.
  • Jeg har kunnet strekke innkallingen så langt at han er kommet MIDT i lek.
  • Vi har trent kontakt med hunder ruslende forbi oss, ja til og med en katt jagende forbi midt i en treningsøkt. Han HAR vært nyskjerrig og interessert, men altså gjort det "riktige valget".

Selvfølgelig er det enda ikke så mye som konkurrerer med meg og mine belønninger, om noen mnd vil nok utfordringene bli betydlig fler når lysten etter det å løpe etter jentene og spennende lukter blir større. Jeg koser meg derimot skrekkelig med valpetreningen samt både håper og tror at alle disse gode øktene og erfaringene vil være med på å bygge verdi for treningen, også for fremtidig pubetrets-Riesen.

Skal få lagt ut bilder eller film en av de nærmeste dagene.

2 kommentarer:

Barte-Marte sa...

Flinke dere vettu! Jeg har IKKE en innkalling som funker med for mye forstyrrelser... Det skal du få lære meg til torsdag. Samt alt annet du kan:) Klem

Nina sa...

Hahaha... jeg kan VEDDE på at det ikke holder seg! Om 2 mnd har nok pipa fått en helt annen lyd ;)Gleder meg forresten MASSE til Torsdag!