fredag 8. august 2008

I LOOOVE MY KENNEL!!

Idag trente vi burleker til frokost, eller dvs. lille Maximus fikk frokosten i buret ;)

Jeg har blitt ganske flink til å filme noen av øktene, noe jeg finner uvurderlig.
Hver BIDIGE gang jeg kommer hjem og titter gjennom filmsnutten fra treningen vi nettopp har gjennomført finner jeg punkter til forbedring.

Jeg er meget fornøyd med lille Maximus sin iver og intensitet inn i buret idag, og har tydeligvis klart å bygge god verdi for dette.
To forbedringspunkter er derimot mitt egen "ut-signal" og Maximus sin lyst til å faktisk komme UT av buret igjen og bort til meg.
Haha... det at han vil være i buret er jo kjempe positivt, men han bør jo helst komme ut for å "leke" videre :)

Tror det er på tide jeg kanskje høyner kvaliteten på belønningen når han kommer ut en liten smule (tidligere vært vom i bure frolic hos meg) og kanskje det er på tide å innføre litt kamplek? Dersom jeg jobber godt med leken de nærmeste dagene, og får ønsket intensitet, ser jeg ingen grunn til å ikke benytte meg av dette.
Dersom noen mener dette kanskje ikke er det lureste på denne jord: vennligst gi tilbakemelding! Jeg setter STOR pris på kommentarer og er åpen for konstruktiv kritikk! :)

Når det gjelder signalet for å komme ut har jeg VIRKELIG ikke klart å isolere dette til ord alene, men bruker kroppen aktivt. På filmsnutten blir det VELDIG klart at jeg gjør noen slags "rykk" med overkroppen samt bøyer meg ned. Må i framtiden huske å holde armer, bein og kropp i ro og isolere signalet til det verbale alene!
Haha.. neimen om det er lett å ikke bruke kroppen når man har en laaang historie bak seg med lokking og luring. Det å bruke kroppen som hjelper sitter godt i!

Ellers er jeg som sagt strålende fornøyd med økten! *FLINKE LILLE VALPEN*

3 kommentarer:

Kari-Anne Undlien sa...

Artig å se hvor stort drag han har inn i buret :o)

Men, kan du ikke bruke et FRI-signal som læres inn og lades opp _utenfor_ buret. Litt sånn isolert Doggie Zen-trening først før du kobler det til burleken. Håper du skjønte hva jeg mente ;o)

Nina sa...

Hahaha.. Tenke seg til! Jeg HAR jo allerede et fri-signal jeg benytter på andre øvelser!! Trent inn m omvendt lokking og sitter forsåvidt rimelig godt, han viser en god forståelse og utfører med futt og fart :)
At man kan være så blind! Ja, dette viser bare at to hoder tenker bedre enn ett!
TUSEN TAKK for at du påpekte dette Kari-Anne, jeg fikk rett og slett en liten "åpenbaring" ;)
Vi jobber med deisse burlekene ut ifra videoen, noe som ikke alltid er like lett. Har man spm blir det rett og slett litt vanskelig å spørre ;)
Skal uten tvil bruke fri-signalet vårt på burlekene også, må jo benytte det for alt det er verdt! Har man et fri-signal får man til pokker se å benytte det!! ;)
Ha en strålende helg!

Kari-Anne Undlien sa...

BARE hyggelig å kunne bidra med en aldri så liten...eh... Åpenbaring, her og der ;o)

Siden jeg ikke har noen praktisk erfaring med burleker selv, var jeg litt usikker på å poste noe tips her... Men, desto hyggeligere med en så positiv respons på tipset :O))

Ja, siden vi snakker om "å ikke se skogen for bare trær"...
Vi er flere, serru ;o) Sist jeg selv fikk en Åpenbaring, var i forbindelse med noe så banalt som en enkel detalj vedr førers fotforflytninger i venstrevendinger. Jeg hadde sett og sett på videosnutten flere ganger selv, uten å se "feilen" min. Først når en eller annen utenforstående påpekte Det Åpenbare, ble det sving på sakene ^^