tirsdag 27. januar 2009

Hund, hund og atter hund

Leste i bloggen til Siv og Anneli at de har tatt en "utfordring" fra Frk. badegakk sin blogg.
Denne går ut på å: Gå til den sjette billedmappa di, finn fram det sjette bilde, last det opp og si noe om det.

Jeg la selvfølgelig merke til at begge bildene til disse "hundedamene" inneholdt hund på et eller annet vis. Hmmm tenkte jeg. Jeg har jo MASSER av bilder. Tro det eller ei, men også noen uten hund innvolvert!! Sansynligheten for at tema hund dukker opp i en slik "situasjon/utfordring/oppgave" MÅ jo si noe om hvor sunn eller eventuelt sykelig interessen er ;)

For å gjøre et lite eksperiment gikk jeg derfor inn og fant bildet "etter oppskriften", og nei: det avbilder ikke en hund... Meeeeen i hvilken sammenheng ble det tatt: ja dere gjettet rett, i HUNDESAMMENHENG SELVFØLGELIG!!

Her er bildet, med den konklusjon at sansyneligheten for at man møter på noe hunderelatert i livet mitt er temmelig stor. På dataen, i hjemmet, i fritiden, som samtaleemne, i drømme og som diskusjonstema!

Bildet er fra en retrieverjakt prøve i Østfold, Høsten 2006. Endene ble brukt som vannmarkeringer. Jeg var påmeldt til start, men grunnet syk hund bidro jeg heller som hjelpemannskap. Jeg satt i båten og ble ila dagen rimelig sliten i arma etter både kast og roing!

Dette fikk meg til å mimre litt. tenke tilbake på hvor artig vakreste Luni-lei og jeg hadde det under jakttreningene. Legger derfor ut et litte knippe assorterte bilder!

Ingen kommentarer: