mandag 25. oktober 2010

Bloggen

Jeg beundrer bloggere som støtt har noe interessant å meddele, dette være seg filmer, treningstanker, tips og råd eller bare referat fra spennende kurser etc.
Selv kan jeg ikke akkurat skryte på meg det. Jeg glimter vel til en gang i blant, men i alle hovedtrekk har vel denne bloggen fungert mest som ”lett underholdning”.
Venner og bekjente har stukket innom for å si hei samt lese seg til hva vi har bedrevet tiden med de siste dagene. Men er det ikke nok slike blogger på webben??

Jeg funderer på å legge ned hele bloggen. Det finnes så mange gode blogger der ute og jeg føler derfor det bare blir trist å skrive mine rader om Maximus sin helse eller rimelig platte innlegg om trening av hund. Har man ikke noe spennende å fortelle, som andre faktisk drar nytte av, kan man vel kanskje likeså godt la være å skrive?

Joda vi trener på vi, og treningen skrider framover.
Ember er en liten solstråle, frisk og rask, gir 120% og er med på ALT han introduseres for.
Maxi er med på turer og småtrener for kosen sin skyld, men han har i all hovedsak fått gått av med førtidspensjon.
Meeen… dette kan det umulig være interessant å lese om!!

Jeg skal la bloggen ligge slik den er en liten stund, og se om lysten kommer seg. Om motivasjonen for å skrive mine platte innlegg kommer seg etter litt dautid.
Inntill videre ønsker jeg alle en fortsatt strålende høst!! :D

12 kommentarer:

Kari Anne sa...

Så morsomt!! Jeg drømte faktisk i natt at du oppdaterte bloggen din i dag! :-)

Så til alvorspraten. Jo, det er av interesse at du skriver om Maximus sin helse. Hvorfor? Fordi det kanskje er andre der ute som leter på nett etter noen som kan ha hatt samme symptomer på sin hund som det de sliter med der og da. Etter at jeg installerte Google Analytics på bloggen min, får jeg se hva folk søker etter for å komme innom, og det er mye sykdom og atferdsting som går igjen. Når jeg skriver om Ayla og sterilisering og halting og korsbånd og sånt, så sitter det altså andre der ute som søker nett på samme måte som jeg gjorde da jeg trengte informasjon om hva jeg skulle gjøre. Derfor må du fortsette å skrive om helsa til Maximus.

Rimelig platte innlegg om trening av hund finnes det på alle blogger, men plutselig finner man en løsning på et problem man har slitt med selv fordi noen andre fant opp akkurat det kruttet først.
Og innleggene din er alt annet enn platte. For meg gir det mye å lese om andre med jaktlabrador, hvordan de utvikler seg, hvordan psyken på deres hund er o.s.v.

Det er selvfølgelig opp til deg om du vil blogge eller ikke, men det er ikke opp til deg å si hva vi som leser bloggen din synes er interessant eller ikke ;-)

Keep on blogging, sier nå jeg! :-)

Anonym sa...

For det første: du skal utelukkende blogge fordi du selv har lyst til det og for at det gir deg noe.

For det andre: jeg vil følge Ember, Maximus og deg!

For det tredje: enig med ovenstående taler

For det fjerde: jeg synes det er veldig interessant å lese dine treningstanker og refleksjoner. Jeg lærer noe av det og blir inspirert

For det femte: blogging kan være platt, du trenger ikke skrive vitenskapelige artikler

For det sjette: sjekk kvaliteten på mine to siste blogginnlegg *ler*

For det sjuende: keep on blogging!

Anonym sa...

Enig med tidligere talere. Det ER nyttig at du skriver om helsa til Maximus! Jeg har stadig folk som ramler innom bloggen min etter søk på syringomyelia, og der kan de lese om min erfaring med to hunder med sykdommen. Skulle ønske jeg hadde noen norske sider å lese da min første fikk det.

Og sånn helt egoistisk sett, jeg koser meg med bloggene dine, du har mange bra tanker og jeg syns det er kjempefint å kunne følge Maximus selv om vi har flytta langt unna. Og gleder meg til å se hva det blir av Ember etterhvert.

Så håper du finner motivasjon igjen til å blogge med bilder av gutta og tanker om trening og annet som foregår i livet deres.
(Og dersom alle blogger skal være inspirerende treningsblogger så må jeg slutte å blogge straks. Hihi. )

Sandra sa...

MEN NINA! NEJ NEJ NEJ! Du får inte lägga ner bloggen! det är en av mina favorit bloggar! du skriver så mycket kul och intressant om dig och dina hundar! Jag vet hur det känns när man inte riktigt vet vad man ska skriva och om det är intressant för andra läsare, men jag tror att många håller med mig om att det du skriver ÄR intressant! Hoppas lusten att blogga återfinner sig:) Förresten har kollat upp den där helgen i november, som det ser ut nu så jobbar jag då men ska se om det går att byta:) vore så kul att träffa dig igen! stor kram från oss i säffle!

Karin og jentene sa...

Hear hear to all the above ;)

Kari Hansen sa...

Hvor interessante dine innlegg er for meg synte jeg du skal la være opp til meg å bestemme ;-)
Fortsett å skrive du Nina, uansett om det er lange avhandlinger eller bare små oppdateringer om hvordan det går med både Maiximus og Ember!

Charlotte sa...

Enig med alle over!

Det er stas hver gang du har oppdatert bloggen!!!

Jeg for min del har fundert mye på om det er gått sport i at alle "positive"trenere og flinke piker, utelukkende skal ha positive og oppmuntrende blogger...alltid!

Det er jo faktisk slik at de aller fleste av oss har dager som går opp (med fantastiske treningsøkter og en genial liten film å legge ved) og ned (med regnvær, sykdom og behov for en varm kopp kakao i sofaen). DET synes jeg er helt OK å lese om! Det er for meg slik det egentlig er, så får heller de som ikke orker å forholde seg til virkeligheten hoppe over det innlegget den dagen da. :-)

Anonym sa...

Det är klart att du ska fortsätta att skriva i din blogg, jag tycker att det både spännande och skojigt att se filmer bilder....
som jag , -jag skriver inte till någon annan än mig själv.... lite stolpar om vad som ska tränas på, hur jag skämmer bort mina småttingar .... dessutom tråkiga dagar då man undrar vad man lever för liv, kan man titta tillbaka och uppskatta det man gjort och hur roligt man egentligen har när vi tränar våra små älsklingar....man behöver inte skriva varje dag utan bara när man tycker att man har gjort något skoj.... om du lägger ner bloggen kommer i allafall jag att sakna den ! / Eva och Tuva och småttingarna

Kerstin sa...

Men Nina!!! Vad är det du skriver? Att du funderar på att lägga ner din blogg?!
Varför skulle inte vi tycka det är intressant? Vad får du det ifrån?

Jag som läser din blogg med jättestor behållning och blir lite imponerad över hur du formulerar dina tankar om träning, inlärning, dina hundar, hälsoaspekter mm mm eller att du berättar om din och hundarnas vardag.
Nej du min vän.... jag vill läsa mycket mer av det du skriver! :-)

Kram!

Nina sa...

Åååååååå dere er så snille alle sammen!! Kom akkurat hjem fra jobb + hundetrening og så til min overraskelse alle de fine kommentarene. Nå ble jeg faktisk litt rørt!!!
TUUUSEN TAKK for en skikkelig oppløfter!! Dere er fantastiske og har klart å dra meg opp av en liten "nedtur".
Hundene er noen solstråler, men mye jobb og usikkerhet i jobbsituasj. har nok gjort sitt til at ting har føltes litt mørkt ut den seneste tiden.
Men NÅ.. NÅ fikk jeg faktisk lyst til å blogge om kveldens trening :D
Wow... igjen TUUSEN TAKK!!

Bloggen er tydeligvis bedre enn hvilken som helst pillekur mot nedstemthet ;)

Kerstin sa...

Då ser jag fram emot ett långt och härligt blogginlägg från dig, Nina!

Vad glad jag blev!! :-D

Havrevingens Ambra ~ * Udda * sa...

Jeg er jammen glad for at du selv har merket dette blogginnlegget som "tullprat" :)
(Se etiketter)
Klem!