lørdag 26. mars 2011

Flyttetid

Det er ikke lenge siden vi flyttet sist, men nå er vi altså på flyttefot igjen.

Tiden går bort på jobb, jobbsøking og salg av leilighet med alt det innebærer av rydding og vasking. Jeg må nesten flire, vi har bodd i leiligheten i halvannet år nå og hadde idet vi flyttet inn planer om raskest mulig få malt vinduskarmer etc. Først når vi skal flytte blir det gjort i en fei, grunnet visning!

Denne gangen setter vi nesen mot Kongsberg og håper å være på plass i ENEBOLIG MED HAGE innen sommerferien er forbi! Spennende med slike omveltninger. Det blir selvfølgelig trist å flytte fra det fantastiske nettverket jeg har rundt meg her i Oslo, alle gode tur- og treningsvenner, men heldigvis er det ikke langt til Drammen der flere av oss kommer til å møtes med jevne mellomrom. Jeg har dessuten hørt mye fint om hundeklubben i Kongsberg, skal tydeligvis være et svært aktivt miljø med flotte treningsmuligheter, og gleder meg derfor til å stifte nye ”hunde-bekjentskaper”!

Det har ikke blitt like mye trening av hund som jeg hadde håpet den seneste tiden, burde ha vært mye lengre med tanke på debut med Ember denne våren, men noe har jeg da hvertfall fått skviset inn. Er litt i tvil om jeg burde starte, den manglende generaliseringen og kjedingen gjør at jeg føler det er "urettferdig" ovenfor Ember. Kan ikke regne med at han skal føle seg trygg på momentene, situasjonen og ikke minst prestere når han mangler forutsetningene. Hmmmm... jeg vet jeg ikke får gjort noe særlig denne uken da det er visning til helgen, men jeg får sette inn støtet ukene etter dersom det skal bli noe debut i mai.

Jeg ser VELDIG fram til elitesatsningen til Amokk, første samling er allerede om et par uker, og der regner jeg med at jeg får både motivasjon og et spark i r...


Dette er neppe drømmehuset. Mangler både hage, stakittgjerde og garasjeplass til stasjonsvognen... meeen et artig bilde!

7 kommentarer:

Lise sa...

Takk for hyggelig kommentar i bloggen min :) Ekstra hyggelig siden jeg lenge har fulgt med på din. Synes du er flink til å formidle dine egne refleksjoner over hundetrening som kan være til god hjelp for leserne :) Lykke til på lydighetskurs med amokk, det kommer til å bli kjempekjekt!

Sandra sa...

Hej Nina!
Har varit inne på din blogg flera gånger och tänkt att jag ska skriva en hälsning men så har det inte blivit..men nu så! jag läser att träningen går bra med Ember och att det kanske blir en start i lydnaden i vår! va roligt! ni kommer sopa banan!! Kommer ni på kennelträffen i sommar? det vore så kul att träffa dig och din fina prins igen! stor kram till dig Nina!

Anonym sa...

Å, gratulerer med enebolig! Det blir nok stas :D Lykke til med flyttinga :)

Nina sa...

Lise: Ja jeg ble grådig imponert når jeg leste bloggen din og så videoen fra sist Siv kurs! HVA DU HAR FÅTT TIL MED EN SÅ UNG HUND!
Hyggelig at du har vært her inne tidligere.. men hvorfor har du ikke lagt igjen en hilsen? Så hadde jeg kommet over DIN blogg tidligere!

Sandra: hahaha.. Sope banen, Nja.. Vi skal hvertfall gjøre et forsøk!
Har ikke blitt så mye trening i det siste. Men jeg skjønner at dere virkelig får trent! Jeg er sikker på at dere kommer til å KLINE TIL og gjøre det stort innom jakten! Gleder meg til å følge dere :D
Jeg kommer ikke på kenneltreffet. Det skjer MYE i sommer med flytting etc. Må derfor prioritere hva jeg bruker tiden på og da blir det desverre heller lydnaden enn jakten. Meen.. jeg kommer gjerne innom deg på veien hjem fra Sverige. Om vi får! (Har tenkt meg på noen privatleksjoner m Maria ila sommeren og kjører da rett forbi deg)

Lone: Vi har ikke kjøpt enda altså.. men leter febrilsk og er HELT sikker på at vi vil finne drømmehuset :)

Kari Anne sa...

Hmm.. flytting ja.. Frister ikke særlig når jeg tenker på at vi fremdeles har noen esker i kjelleren vi ikke har pakket ut enda, og nå nærmer det seg ETT år siden vi flyttet hit.

Det høres ut til at du har masse erfaring med flytting, så da går det sikkert mye greiere enn det gjorde for oss :-)

Men tenk så deilig det skal bli med hus og hage!! Kan bare gå ut i hagen og trene når det måtte falle deg inn...
Du må legge ut link til huset dere ender opp med, sant? :-)

sandra sa...

Hej!
Men va tråkigt att du inte kommer på kennelträffen,vi kan ju träna lydnad också om du kommer! du och jag:D Men jag förstår vad du menar och ibland måste man prioritera. Absolut ska du komma hem till mig, det ser jag fram imot!
Kram från säffle och brollan Hardy!

Kjersti sa...

Kongsberg Hundeklubb har veldig fine treningsforhold og super sporskog rett utenfor døra. Miljøet kjenner jeg ikke noe særlig til, men de har ihvertfall vært veldig aktive tidligere. Ellers har vi jo en veldig fin brukshundklubb her i Drammen også :-)