tirsdag 25. november 2008

Fokusområder

Sirup i rompa har vi såvisst ikke!
Tok første ordentlige treningsøkt på MANGE uker idag og fant ut at mye fungerer veldig bra, mens annet må tas fram og jobbes mere med. Slik er det jo alltid og kan derfor ikke annet enn å si meg fornøyd med økten idag.

Leken fungerer bedre og bedre.
Selve lekeøktene kan strekkes lenger og syntes intensiteten i leken holder seg godt selv om han begynner å bli sliten.
I motsetning til tidligere, da han kunne velge vekk leken litt uti et treningspass, virker det nå som om han får ny energi når jeg drar den fram! DETTE går så absolutt den riktige veien!

Vi hadde en GOD økt kontakt/ tiggeatferd og en super økt FVF, men jeg ser jeg ikke må gå så fort fram i "nye" omgivelser med endel forstyrrelser.
Under økten med "hopp-stå", hvor fokus bare var å friske opp det frivillige hoppet rett foran meg, krevde jeg nok litt mye i forhold til både nivået (har tross alt ikke jobbet m dette på lenge) og forstyrrelsene. Dersom belønningen uteblir etter flere forsøk velger han naturlig nok bort den aktiviteten vi bedriver og snuser heller etter spennende lukter i bakken!
Det gjelder med andre ord å hele tiden ha 80% regelen i tankene, jobbe med "gamle triks" som ligger lengre bak i reportoaret inne først, for deretter å flytte disse ut i forstyrrende omgivelser når de igjen fungerer som de skal!

Fokus frem til mandag er:

Fortsette med "hopp-stå": han skal hoppe rett i front for meg, rett i kroppen.
(Idag hoppet han skjevt mot min høyre hånd- sikkert fordi jeg har hatt godbiter i denne og ikke vært obs på at han følger denne)

Burleker: Kjapt repetere det å løpe raskt inn fra flere vinkler for deretter å kjøre "jeg ombestemte meg" leken. Han skal kunne ropes rett ut av buret igjen idet han er kommet inn, for så å få belønningen sin ute av buret!
PS: passer selvfølgelig på å variere belønning utenfor og inni buret!

Dypere Innkomster: Jeg har prøvd meg frem med targetstick, men fikk idag et ganske selvfølgelig tips, nemlig belønningsplasseringen.
Jeg skal hive belønningen videre bakover når han søker dypt og se om de grunne innkomstene blir dypere og dypere etterhvert som uken skrider frem. Spennende ;)

Skal ellers ha det gøy med høyrevendinger, holdter og litt lett jogg i FVF.

Ja.. da har vi nok mer enn nok å ta tak i også denne uken! :)
Skal se om jeg snart får lagt ut en liten snutt slik at dere får se AKKURAT hvor stor, flott og stilig gutten vår har blitt ;)

Ingen kommentarer: