tirsdag 18. november 2008

HALLELUJA!!


Jeg er så glad at jeg smiler fra øre til øre, synger og ler!!
Trond Bergsjø så absolutt ingen løse bruskbiter på CT-bildene!!

HALLELUJA!!

Han sier vi kan være svært optimistiske men ikke sprette helt Champagnen enda.
Bildene sendes idag til CT-spesialist for å verifisere Trond sin mangel på funn og vi kan vente resultatene på mandag.
Per idag mener derimot Trond vi har et tilfelle av endostose på hendene, syntes han hadde sett tegn til dette på røntgenbildene, noe som er svært så gledelige nyheter.

Endostose:
Enostose er en spontant forekommende, selvhelbredende skjelettlidelse hos unge hunder.
Den kan være smertefull for hunden, men uten fare for varige men. Den vanligste behandlingen er ro, eventuelt medikamentell behandling dersom smertene er sterke. Lidelsen opptrer hyppigst på valper fra 5 - 9 mnd. Den starter gjerne med halting som kan vare fra en dag til noen uker. Haltingen kan gjerne flytte seg fra ett ben til et annet, for så å komme tilbake til det første. Det er betennelse i de lange rørbena gir smertene.

7 kommentarer:

Barte-Marte sa...

Åååå - så deilig da!!!Nå ble jeg glad på deres vegne:) Så var det bilder av den nyfriserte da...;)

Nina sa...

HAHA..
I frykt for represalier tør jeg rett og slett ikke legge ut bilder av "pipe-stilkene"!
Slike bilder ville skapt FURORE ;)

Anonym sa...

Åh jeg gliser enda jeg og. Er SÅ glad for nyheten. :D K gleder seg vilt og hemningsløst til å få leke med han igjen, og jeg gleder meg til å knipse bilder av han. :D

Kristin Forså sa...

Så bra med gode prognoser!!

Klem fra Maya og Kristin

Kari-Anne Undlien sa...

Jeg Hallelujer i kor med dere! Dette var gode nyheter :o))

Unknown sa...

Så bra at det ikke var OCD! Men han får vel smertestillende? Jeg hadde nok brukt smertestillende fra første stund, unødvendig at hunden skal ha vondt. Ikke lett for oss å bedømme om det er sterke eller moderate smerter. Er jo så forskjellig hvor mye hundene viser det, og riesen pleier ofte ikke vise det like mye som andre...

Nina sa...

Spurte selvfølgelig om å få smertestillende da dette er behandlingen for enostosen, det er ingen tvil om at han HAR smerter!Trond ville derimot vente med dette til vi har fått svar fra CT-spesialisten.
Svaret kommer senest mandag og dersom det kommer gode nyheter (dvs ingen løse bruskbiter) vil han bli satt på smertestillende samme dag.
Selv skulle jeg helst ha gitt han smertestillende tvert, men kan ikke annet enn å forholde meg til de retningslinjer veterinæren gir!
Regner med at han har en tanke og en god grunn for å gjøre det slik!
:(