mandag 7. september 2009

What a weekend!

Denne helgen har virkelig vært utenom det vanlige!
Anneli holder vanligvis kurs for Moss hundeklubb, og jeg holder vanligvis kurs gjennom Din Beste Venn, men denne helgen har vi altså for første gang holdt kurs sammen, et introduksjonskurs i klikkertrening for Kennel Black Emac. Og FOR EN GJENG dette var!!
Med så engasjerte, dyktige, nyskjerrige og trivelige valpekjøpere samt så flotte hunder er det kun en salig fryd å holde kurs!! Ingen ting er bedre enn å ha deltakere på kurs som virkelig begjærer det å lære MER, når dette så kombineres med aktive hunder det er lett å belønne må jeg ærlig innrømme jeg får den reneste helleluja stemning :)
Det er hevet over enhver tvil at vi ila helgen ble kjent med mange flotte ekvipasjer vi kommer til å se samt høre mer til, enten det er i runderingsskogen eller på lydighetsbanen!

Maximus var selvsagt med, og jeg er virkelig stolt av hvor flott hund han vokser seg til å bli!
Å bo på en 10m2 hytte, med 2 andre hunder (en hannhund og en tispe) og deres eiere er null problem. Han kan omgås alt av andre hunder og justerer seg fantastisk flott etter valper, unge jenter eller andre kjekke herremenn. Han har hele tiden et øye med mamsen sin, selv i vilter lek med andre hunder er han støtt innom for å "sjekke ståa". Han er lydhør og reagerer raskt selv i de mest forstyrrende omgivelser.
Han fungerer godt som demohund og vi fikk trent på det å prestere på "bestilling", noe jeg syntes vi gjennomførte godt. At Maximus "selger sin presentasjon" er hevet over enhver tvil, han show'er fra første stund og har et fint fokus på meg og vårt! Dette lyder kanskje lettere enn hva det er, men å prestere DER OG DA er noe helt annet enn å prestere på trening. Vi fikk mao flott konkurransetrening på kjøpet denne helgen, noe jeg var storfornøyd med!!

Vi er blitt kjent med mange nye riesenentusiaster, pratet hund til søvnen tok oss og fikk en god innsprøytning av ny inspirasjon til å jobbe videre mot stevnestart i november. Det er rart hvor motivert man blir av kurs.. enten man holder eller går de selv!

Og så et rent lite billedras fra kurset.
Bildene er tatt av Eli M. Nesset, innehaver av Kennel Black Emac.

Og selvsagt noen av selveste Maxitaxi :)

2 kommentarer:

Merete Andersen Huser sa...

Flinke flinke og veldig veldig fine hunder! Kan fortelle, den første hunden jeg fikk et forhold til i mitt liv, var riesenschnauseren Fia på 70-tallet.. Flotte hunder ja, og dere er jaggu meg flotte dere òg :o)

Stine sa...

Hihi, ja, jeg burde vel ha skrevet at fotografen var Nina Eide. Så flink atte! Du må få kjøpt deg eget kamera, veldig gøy å ta bilder med ordentlig utstyr =)

Maxi er en nydelig fyr, og et forbilde for oss når det gjelder intensitet!

Håper vi får til en helg med moro om ikke så lenge =)