tirsdag 1. juni 2010

For god....

Noen ganger lurer jeg på om denne valpen er for god til å være sann.
Ja dette VET jeg hørtes UTROLIG ekkelt ut, men ingen ting har liksom vært noe problem.
Jaja, det vil helt sikkert oppstå utfordringer etterhvert, så jeg får vel bare nyte tilværelsen slik den er nå enn sålenge ;)

Ember har vært med på litt av hvert de siste dagene. Han har vært på tur til hundebutikken, på besøk hos en småbarnsfamilie, gått tur på Ekeberg (sett på hest og sau) og vært på "bytur" ned til Kolbotn sentrum.

"Hjemme alene" treningen har for alvor begynt. Jeg har delt av stuen og kjøkkenet slik at de har vært sitt område når jeg er borte, dette fordi leken KAN gå litt hett for seg noen ganger.
Den ene er ikke snauere enn den andre, de er KJEMPE flinke til å dra hverandre opp, og jeg tør derfor ikke ha de løse sammen om jeg ikke er tilstede for å avbryte og roe ned.
Vi er oppe i 40 min allerede, på kun 2 dager, da Ember tar dette med knusende stor ro.
(BANK I BORDET!!!!)

Vi har møtt Kristin, Maja og lille Thriller til trening og startet igår kurskarriæren med valpekurs hos Din Beste Venn. Alise Larsen var med, og tipper hun nå har et meget klart og tydelig bilde av min tanngard da jeg ikke gjorde annet enn å smile stort og gang på gang utbryte:
"neimen seeee Alise... er han ikke en liten stjerne!!"
Rett og slett til å bli litt kvalm av, men min gode venninde spilte med, smilte tilbake og måtte flere ganger svare at "joda, han er så flink atte". ;)
Vi tar treningen "easy" da jeg har to hunder som begge skal ha sitt, tiden strekker rett og slett ikke til!
Maximus må desverre finne seg i at han ikke får LIKE mye som vanlig disse dagene, men han får da litt trening han også.. samt en lang tur i skogen om dagen, UTEN valp!!
Det ER krevende i startfasen med to hunder, men dette skal bli så fint atte :)


Bilde fra igår, tatt av Alise larsen med mobiltelefon :)

4 kommentarer:

Kari Hansen sa...

He, he, kjenner igjen den følelsen!!

Kari Anne sa...

Så deilig for dere at dere ikke har NOE av det vi sliter med... Emil er fortsatt berørt av nye miljø og tipper lett over i stress. Men vi jobber med det hele tiden, og jeg VET det vil bli bedre :-)

Ember er bare helt fantastisk nydelig, og det er deg VEL unt å ha en valp som er perfekt :-)

Lone sa...

Så herlig han virker :) Jeg synes du skal legge ut masse bilder av ham ;)

Kari Anne sa...

Har ikke veid Emil nå i det siste, men da han var 15 uker, veide han 14,9 kg. Da han var fire mnd på dagen, veide han over 16 kg. Og han var da 46-47 i mankehøyde.

Den 18. juni blir han fem mnd, men jeg har ikke veid ham i det siste. Vekten ser ut til å ha blitt borte i flyttingen (hvilket den gjerne må fortsette å være for min del ;-).

Skal veie ham i samme øyeblikket som den dukker opp igjen :-)
Hva med Ember? Vekt og alder på ham?