søndag 11. mars 2012

Appetitt Hunefestival

For et arrangement Drammen Brukshundklubb klarte å stelle istand denne helgen!
Jeg er rett og slett rå imponert!! Når det er sagt var det litt av en kl3 debut for Ember og meg, innendørs i en diger hall med både valpeshow, rally, agility og lydighet. Hektisk var vel bare fornavnet!

Jeg må si jeg er kjempeimponert over Ember. 1 premie og opprykk BEGGE DAGER!!! WOW!!Det er så lett å glemme at han bare for noen få dager siden fylte 2år. Miljøet var vanskelig og vi har fremdeles et stykke å gå hva gjelder trening med forstyrrelser og stevnelikheter. Dette kom tydelig fram i helgen. Men det var MASSE bra begge dager og han henger på! Utholdenheten er det ingen ting å si på!

På lørdagen gjorde jeg en kjempebommert på fellesdekken. Ember la seg på sidemannens neddekk signal så jeg tok han opp av dekken og la han på nytt, noe som resulterte i en stor og fet 0! Jaja, så nå har jeg lært det på den tungvindte måten.
Vi reddet det derimot inn ved at Ember ga jernet i det resterende programmet, og vips så var opprykket i boks. Nesten ikke til å tro.
Poengene lørdag ble poengene 263,5 (Med 0 på fellesdekken!!) og Søndag ble det 278.

Her kommer film av lørdagens program:



Som jeg nevnte tidligere gjorde han MASSE bra i helgen. Nei vent, VI gjorde masse bra! :D
Jeg har skrevet side opp og side ned i treningsdagboken om alle de BRA tingene. (Øver meg fremdeles på å ta tak i alt det bra og på den måten klappe meg selv litt på skulderen for alt det vi HAR fått til!!)
Skal jeg derimot trekke ut 3 ting vi må jobbe knallhardt på videre er dette

1) Innkomstene. Disse brøt helt sammen i helgen. Jeg klarer ikke å sette fingeren på det men jeg HAR en følelse av at jeg har sett tendensene til dette på trening, men ikke brydd meg da de fremdeles har vært greie. Nå i helgen slo det derimot ut i full blomst. Ikke en eneste innkomst var slik den burde være.

2) Forstyrrelsene. Jeg syntes det gikk helt greit med forstyrrelsene i form av andre hunder og publikum pålørdag, men på søndagen hang han seg helt opp i hundene i fellesdekken i ringen ved siden av. Disse utgjorde en så stor vanskelighet at det gikk drastisk ut over "fri ved foten". Han kviet seg VELDIG for å følge etter idet vi skulle bevege oss mot disse hundene. Jeg så forresten på filmen fra søndagen at det er 1 stk border som ligge å ni-gjeter på han, så det er sikkert dette han har bitt seg merke i. Men dog, han må føle seg bedre i slike settinger!

3) Snusing!! Fyttikatta så mye snusing! Vi har hatt endel på trening, men på stevnet ble det MYE!! Dette må vi jobbe knallhardt med!

Nå gleder jeg meg til å ta tak i disse tingene og så dette til å funke SKIKKELIG BRA på neste stevne!! BARE VENT! (Kan si det nå som jeg er litt kjepphøy etter helgen :P

8 kommentarer:

Marie, Ellie og Balrog sa...

Å det var nydelig å se på. Og se hvor hardt han jober for å være med deg selv om det er vanskelig for han, på fri ved foten. Inspirerende :D
Gratulerer så mye igjen, superteamet:D

Kari Hansen sa...

:-))))))

Elisabeth sa...

Hei, titter innom bloggen av og til, inspirerende å lese om treningen deres:-) Vil bare gratulere med flotte resultater i helgen - gøy å se filmen!

Sandra sa...

GRATTIS IGEN! Ni är så jäkla duktiga! Blev riktigt imponerad när jag såg filmen, trots såå mycket störningar nära inpå så fixar Ember det hela med glans! ...och ja han är bara två år...vad ska detta bli??! jag kommer och hejjar när ni deltar i SM! KRAM till er!

Kari Anne sa...

Det var så nyyyyydelig å se dere i ringen i helgen, og det var jo den ene gode karakteren etter den andre som ramlet over dere!
Han ER bare såvidt to, og allerede opprykk til Elite!! Amazing! :-)

Zebra sa...

Grattis,og grattis igjen. Så utrolig flinke DERE er:)

Anita Bakken sa...

Gratulerer med opprykk :-) Fy flate så flinke dere er, blir veldig inspirert av å se på dere :-)

Lone sa...

Fine dere er!! :D