onsdag 4. februar 2009

Vanskelig!

Dette med ro i utgangsstilling er søren ikke lett for hverken meg eller hund. Vi gjør nå hvertfall så godt vi kan og regner med å få gode resultater etter at dette nå er blitt en prioritet for treningen framover.
Filmer meg selv litt idag og må igjen si dette er en genial måte å oppdage egne trenerfeil på!
Syntes økten forsåvidt var fin, men dette er ting jeg vil endre på til neste gang
  1. Roligere omvendt lokking
  2. Lekepausen skal også bli mer passiv! Jeg skal drive omvendt lokking også med leken før han får "værsegod" til å ta denne. Den skal IKKE kampes med eller hives, men Maximus skal få rolig ros når han har den i munnen
  3. Selve sitt øktene, der han befinner seg i utgangsstilling, kan bli kortere men jeg må raskt opp i tid før 1 belønning kommer. Når han allerede har fått en godbit er det ikke LIKE vanskelig å bli sittende.
  4. Jeg skal ikke slippe gjennom et eneste støt mot jakkelommen, dette er tross alt en del av den omvendte lokkingen. Helt fra hånden går ned i lommen gjelder regelen!!
  5. Jeg skal se rett fram før belønning, ca. 2 meter framfor meg.

Jeg har et mål jeg SKAL nå til forstkommende mandag: Maximus skal komme inn i utgangsstilling og kunne sitte rolig i posisjon i 10 sekunder før belønning kommer.


1 kommentar:

Patrik sa...

Jag älskar såna utmaningar. Uppdatera gärna under veckan hur det går. Jag fick en tankeställare och tänker hänga på den här utmaningen. Jag skulle vilja kunna gå ut på planen....Juni ställer upp i utgångsställning...sitter där i tio sekunder...klick belöning.