søndag 28. februar 2010

Litt av kvart

Det har ikke blitt så god kontinuitet i treningen den siste tiden.
Maximus viser igjen episoder med denne ubestemmelige "vondt'en" og har i tillegg til dette hatt kennelhoste den siste uken.
MEN, den treningen vi har fått inn har tydeligvis vært av god kvalitet. Mye har skjedd på kort tid. Det Svenske kl II programmet er så og si i boks, alt vi nå trenger å gjøre er å sette ting i system!

Der jeg tidligere har holdt Maximus i halsbåndet før hoppehinderet, ruta eller apporten - for å "lade han opp" til godt engasjement/drag utover- må han nå lære å sitte og vente på signal. Og DET er ikke lett vil Maximus gjerne fortelle dere! ;)
Jeg vil driste meg til å si at alle momentene i øvelsene er ferdige, nå gjelder det bare å fokusere på å sette de sammen til hele øvelser og deretter et program.
Da moment-treningen har gått så greit, uten at vi har støtt på større utfordringer, er jeg spendt på hva som skjer når vi nå begynner arbeidet med å sette disse sammen.
Skal bli artig å se hvor godt momentene EGENTLIG sitter, om noen av de faller i fisk eller hvorvidt jeg klarer å opprettholde alle delene i kjedene slik jeg ønsker.
Dette skal bli morro!! :)

For å ta tak i helsa til Maximus (det er tross alt ikke noe artig hverken å trene en hund som en tror KAN ha vondt eller hele tiden måtte ta stadige treningsavbrudd) skal vi i morgen til Kristin Halle. Det blir mildt sagt nervepirrende å høre hva hun har å si.
Maximus hadde stor glede av de kiropraktiske behandlingene han fikk i fjor sommer, men jeg tror nå er på tide med en ny omgang. Håper bare det ikke er SÅ ille som sist, at jeg har klart å se tidligtegnene og at han derfor ikke må ha total ro og treningsfri i en lengre periode.
Isåfall blir det desverre nok en plass ledig på Maria-kurset om to uker :(
Jaja, en skal da ikke ta sorgene på forskudd!

Da skal jeg på jobb... ha en fortsatt fin helg alle sammen.

Ingen kommentarer: