onsdag 21. mai 2008

Engasjerte oppdrettere!

Før vi tok kontakt med vår oppdretter hadde jeg hørt fra flere hold at dette var ildsjeler, ikke bare i forhold til den rasen de har valgt, men også i forhold til deres søken på hundefaglig kompetanse generelt og ikke minst det engasjement de viser sine valpekjøpere.
I telefonsamtaler har jeg selv erfart en god, åpen og trygg dialog, der tonen har vært lett selv når mer alvorlige aspekter ved hundehold er blitt diskutert. Øivind og Børge ga raskt et inntrykk av å være seriøse, veloverveide oppdrettere med stor kunnskap knyttet opp til deres virke som oppdrettere.
Idag da jeg åpnet postkassen fikk jeg på nytt understreket dette gode intrykket!
For hvor mange oppdrettere kjenner dere som bruker tid og energi på å snekkre sammen et valpehefte til sine valpekjøpere? Jeg har hvertfall aldri opplevd maken.
For egen del var det nok ikke så mye nytt i dette heftet (untatt tips rundt trim og pelsstell),
men for nye valpekjøpere inneholdt det uten tvil MANGE gode tips og tok for seg mange av de vanligste/ "mest spurte" spørsmålene.
Tipper dette heftet i tillegg vil gjøre flere av valpekjøperene oppmerksom på hvilke fallgruver en lett kan havne i med valp i familien- og hvordan å unngå disse.
Slikt engasjement imponerer dere!

Ingen kommentarer: