lørdag 13. desember 2008

Trening med Anneli og Marte

Takk og pris for et godt nettverk av likesinnede!
Hadde idag en super treningsøkt med Anneli og Marte :) TUSEN TAKK SKAL DERE HA!!
Vi trente "basics" (dvs kontakt) med Barte-Marte i nærheten, noe som ikke var lett men gikk seg ganske godt til etterhvert!
Leken var ikke bra idag, men at den etterhvert vil ta seg opp også i nye miljøer og med forstyrrelser , det er jeg sikker på!
Utgangsstillingen begynner å komme seg, men jeg må nok få bedre flyt på denne før vi setter den inn i kjeder eller utsetter den for forstyrrelser. Når Maxi blir litt hetere i topplokket blir det ofte mye slurv og unøyaktigheter. Han er rett og slett ikke sikker nok på posisjon!
Vi fikk en økt med det å beholde kontakten sittende i utgangsstilling selv om Anneli ruslet rundt oss og forstyrret, en genial øvelse med tanke på det å beholde fokus til tross for andre spennende hendelser i nærheten, og avsluttet med en "sitt og bli" en meter fra Marte mens Anneli tok noen bilder!

Jeg sitter igjen med en super følelse av at dette må gjentas, ofte!!
Det nytter på en måte ikke å trene hjemme, opp og ned i mente, dersom man ikke får en naturlig progrsjon i treningen, får generalisert i nye miljøer og med forstyrrelser!
Slike treninger som idag er noe vi virkelig trenger!

Vi avsluttet det hele med en kjempe hyggelig tur, med hundene i bånd, rundt i mitt gamle nabolag. Jeg er faktisk kanskje mest av alt fornøyd med- og glad for denne turen.
Maximus fikk roet seg ned i bånd, erfart at det faktisk GÅR ANN å gå på tur med annen hund uten å herje! Han oppførte seg stort sett eksemplarisk, sluttet etterhvert å pistre samt avsluttet turen snusende på samme flekk som Marte, uten en tanke på det å "bestige" hennes deilige rompestomp ;)

Legger ut en liten snutt tatt før Anneli og Marte fant fram til riktig sted.
Den er av dårlig kvalitet men viser hvertfall hvor STOR Maximus er blitt!

2 kommentarer:

Barte-Marte sa...

Tusen takk for fin treningsøkt - og også selvfølgelig veldig trivelig å være sammen med dere:) klem

Kari-Anne Undlien sa...

Fy søren så flinke dere er! Syns det jeg ser på videoen ser helt lekkert ut jeg. Gutten er jo bare valp enda, men sååå flink :o)