tirsdag 5. august 2008

At det går ann!!!! Grrrrr....

Ja, da tok jeg med kameraet, og det nye stativet, for å filme litt trening i garasjen idag.
Når det gjelder stativet fungerte det kjempe fint, kjekt å sette opp og kameraet står svært stødig. Det er derimot ikke så lett å få en god snutt når jeg hele tiden skal forsvinne ut av bildet.
Måtte både gråte og le når jeg så filmsnutten av "kontakt i bevegelse".
Le fordi jeg farer inn i bildet- og rett ut på andre siden, gråte fordi jeg skammet meg over det slette trenerarbeidet jeg viste!
Syntes Maximus ikke har vært særlig "kvikk" under denne øvelsen, noe som kanskje ikke er så rart da jeg GANG PÅ GANG lar være å belønne engasjement og trav men klikker idet han sakker tempoet. Grrrr....
Vel, på den lyse siden: Godt jeg selv ser årsaken- mine egne blundere, og blir klar over disse!
Legger ikke ut film at dette, da det egentlig ikke er så mye å se, kun få sekunder av Maximus og meg som plutselig entrer bildet inn fra den ene siden- for så å forsvinne hurtig ut på den andre.
Legger derimot inn en økt utgangsstilling. Dette er første gang han beveger seg uten aktivitet fra min side. Jeg hadde ikke trodd vi var kommet så langt, men da han tilbø lot jeg ikke være å belønne samt prøve meg litt frem på hvor mange skritt han tok.
Veldig fornøyd med økten! Igjen: er det noe jeg har å utsette på så er det mine egne armer og bein. Neste gang MÅ jeg fokusere på å belønne fra VENSTRE side!!
Hahaha, neimen om det er lett å holde tunga rett i munnen, observere hund og tenke på belønningsplassering mm samtidig. Gjett om jeg burde komme meg på kurs for å få litt tyn og tilbakemeldinger!


1 kommentar:

Kari-Anne Undlien sa...

WoW! Godt jobba med bakpartskontrollen!!

Ser frem til flere videosnutter fra treningen med Maximus :o))