lørdag 23. august 2008

Helg med begivenheter

Det ligger en utslått valp i fanget mitt og grynter. Det har vært en begivenhetsrik helg med nye store opplevelser for den lille. For den denne tobente også må jeg innrømme.
Inntrykkene har vært mange idag også for meg.

På lørdagen gikk vi tur med 3 gale voksne fuglehunder, 2 Grosser Münsterlandere og en Kliner, i Østmarka. Snille hunder med godt språk alle sammen..... men spinnville etter flere måneders båndtvang!
Gjett om Maximus storkoste seg! Han prøvde så godt det lot seg gjøre å holde følge, han badet i murhull, spurtet og hoppet i lyngen, han lekte i vann underveis og fikk selvfølgelig både utforsket og herjet med de voksne hundene. Vi ble ikke med på hele turen, men snudde mens Max fremdeles virket kvikk og rask. Når vi derimot kom hjem var batteriene flate, da mener jeg HELT tomme, og måtte lades resten av kvelden, kun avbrutt av noen turer ut for å tisse.

Søndagen morgen våknet vi alle i strålende godt humør, gikk gjennom morgenrutiner med tissetur, frokost, kaffe og ny tissetur før vi satte oss i bilen for å oppleve noe HELT NYTT!
En tur til frisøren :)
Jeg hadde avtalt med Anne Carlsen (Kennel Nigra Ludens) å ta en tur på besøk idag for å få litt veiledning når det gjelder pelsstell, samt kanskje få stelt all denne buskepelsen litt dersom det lot seg gjøre. Selv mente jeg pelsen IKKE slapp enda, jeg hadde jo tross alt prøvd å nappe litt etter beste evne, noe som litt senere skulle vise seg å være direkte feil. Det var utelukkende mine nappe ferdigheter det var noe galt med :/

Vi fikk god innføring i både napping, trimming, barbering, klipping, hvilket utstyr vi trenger, teiping av flagrende ører etc. TUSEN HJERTELIG TAKK Anne for tolmodig veiledning av grønne Schnauzer eiere! Hva vi hadde gjort uten din kyndige og tolmodige hjelp må bare gudene vite.

Max ble "ny" idag, han kom som en pelsball og reiste som en superstilig liten gutt!
All bustepels er vekk og tilbake står det en RIESEN!!
En flott, slank, valpete riesen med bart, benhår og og hele sulamitten!
Skulle nesten hatt noen FØR- og ETTER bilder, men legger nå hvertfall ut noen bilder tatt både under- og etter frisørtimen idag.

Jeg vet Alise tok en filmsnutt fra turen vår igår, men hun har til min frustrasjon og ergrelse enda ikke fått lagt denne ut på nett. ;) Den får komme senere.




1 kommentar:

Kari-Anne Undlien sa...

Så snasen han ble!

Riesen er fiiiine :o)