lørdag 8. august 2009

Back in buisness!!

Tiltross for at hundetreningen har ligget brakk i 2mnd nå har sommeren vært fantastisk.
Man skulle nesten ikke tro det, jeg trodde det nå hvertfall ikke selv, men etter at de værste abstinensene knyttet til treningen var over viste det seg at det faktisk var mulig med en flott sommer som ikke inkluderte hverken stevne sesong eller hundetrening.
Heldigvis har sommeren vært hektisk, noe som gjorde at det var lett å finne andre ting å henge fingrene i.. dette har sikkert hjoplet masse ;)

I løpet av sommeren har sambo og jeg gått på Jostedalsbreen, vært på juvvandring (hoppet selv ned 8 meter fra et stup og rett ned i en liten kulp med brevann), tatt en storbyferie til Istanbul og sist men ikke minst solt leiligheten. Sistnevnte er det leeeenge til jeg gjør igjen!

Nå når sommeren derimot er på hell kunne det ikke passet bedre at Maximus har fått "grønt lys". Etter konsultasjon hos Geir Mandag 13 denne mnd fikk vi endelig den etterlengtede beskjeden om at han nå både får løpe løs på tur samt trene lydighet, men at mengden selvsagt må økes gradvis. :) Vi tar det hele svært piano, håper vi slipper tilbakefall og jobber derfor ut ifra "sakte men sikkert- prinsippet"!
Kanskje like greit at vi snart står midt oppi en flytteprosess samt at jeg fra den 1 september tiltrer ny, fast og spennende jobb etter endte studier denne høsten. Det blir uten tvil en hektisk tid framover, med mye nytt å sette seg inn i......

MEN nå er vi back in buisness, bloggtørken må sies å være over for denne gang og jeg håper Maxer'n og mor kommer sterkt tilbake denne høsten og vinteren ;)

Håper alle har hatt en fin sommer, og slik som meg gleder seg til å ta tak i høsten!

Bildet er tatt av Grete Bauer idag under vår første spede trening på 2mnd. (Klickerklok sin trenerutdannelse steg 1, tredje samling)
Som man ser av bildet er det nok ikke bare Maxer'n som må komme tilbake i treningsform. For en gange jeg har!!! ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kult at du er tilbake! Du kan få stjele bildet i bloggen min fra i dag ;)
Grete og co

Anonym sa...

Godt å se dere tilbake i bloggens verden igjen. Jeg er bare SÅ utrolig glad for å gode nyheter om Maximus. Endelig! Det har jeg venta på lenge nå. :=)

Jeg kan friste med inngjerdet skog og bra sporterreng om du skulle finne på å hive deg bak rattet og dure nedover til de dype skoger i indre østfold.

Gleder meg til å følge med dere videre og forhåpentligvis låne Maxern litt i oktober. :D

Stoor klem fra oss!

Pippi og Mette sa...

Så godt å høre at det går bra med dere!! :-)