søndag 30. august 2009

Trening 30.08

Jaaa, da var dagens trening vel overstått. Er vel stort sett fornøyd med gjennomkjøringen av kjedene, mye positivt men selvsagt også mange aha opplevelser.
På den ene siden syntes jeg Maximus holder god attityd og utstråler glede, på den andre siden ser jeg han lett lar seg forstyrre om dagen. Skulle kanskje bare mangle med en litt over 1 år gammel riesenramp, men dette er ingen grunn til å hvile på laubærene.

I begynnelsen av første kjede var han så ivrig at han rett og slett ikke tok seg tid til å høre etter, men satset på at øvelsen nå var FVF, ikke "sitt og vent"... for MAKAn hvor kjedelig DET er!! ;)
Dette var nytt, men selvsagt noe vi tok tak i senere denne treningen!
Det kommer svært klart og tydelig frem at vi IKKE er ferdige med apporten, men tenkte jeg uansett ville putte denne med som siste ledd i kjeden. Vi har tidligere hatt problemer med at han ikke var overentusiastisk over å gripe denne kontant og med etr godt grep, som dere ser nå er dette slett ikke lenger tilfelle. Her må det nå jobbes med stimulusontroll!

Under andre kjede datt han ut2/3 ut i FVF. En spennende lukt ble ført med vinden og traff Maxi midt i fleisen. Han skulle gjerne undersøkt dette videre, men slapp det fort og hentet seg raskt inn igjen idet vi brøt. (ja det gjorde jeg faktisk, dette ønsket jeg IKKE å slippe igjennom. Når hunden blir stående og snuse i vinden ser jeg dette som en stor feil, ikke småplukk)
Skulle gjerne vist dere dette men har klart å slette store deler av hva som ble tatt opp under dagens trening. Slik er det når man skal redigere i Movimaker, spise og prate i tlf på en og samme gang :(

Oppsummeringen fra dagens trening blir altså slik:
Mye bra, noe plukk og en ting det helt klart må jobbes mere med: FORSTYRRELSER.
Maxi var før sommeren veldig flink til å "ikke la seg lure" av disse, men her har det uten tvil sklidd ut! Kontrollerte forstyrrelser og målrettet trening på det å overse disse skal innføres på hver bidige trening framover.
Så heldig som jeg er med mine treningspartnere skal det ikke bli noe problem å legge hodene våre i bløt, og komme fram til mange spennende og artige forstyrrelser :)
Selvsagt med tilrettelagt og stigende vanskelighetsgrad!

3 kommentarer:

Piakvinnan sa...

Tjusigt!

Barte-Marte sa...

Maxitaxis stå under marsj er noe av det råeste jeg ser:) Gleder meg til du får vist det til en dommer.
(ps! har du musefletter? *fnis*)

Merete Andersen Huser sa...

SÅ nyydelig han går, dekker og står - riktig så vakkert syns nå jeg da. Veldig god trener!