onsdag 22. april 2009

Plan

Etter trening med Morten og Tira idag har jeg lagt en slagplan for de neste to ukene.

Apporten gikk idag strålende, vi er endelig kommet så langt at han danser rundt meg idet den kommer fram og har stor forventning til super belønning.

Etter at jeg kjedet Innkalling, Fvf og stå under mars ser jeg derimot hvor det skorter og hva det virkelig må fokuseres på.
På den positive siden holder han god intensitet, farten på innkallingen samt ståmomentet er det ingen ting å si på. Etter at jeg derimot har belønnet ganske heftig i FVF samt tråkket han på foten to ganger den siste tiden er fotgående igjen blitt ujevnt med relativt store uryddigheter.
Holdtene er rett og slett forferdelige, både skeive og altfor langt frem. Kanskje ikke så rart da jeg her har sluppet gjennom MYE og egentlig ikke lagt så mye tid, energi og trening ned i disse.
*BAD TRAINER!!*

Da jeg som alle sikkert nå har fått med seg holder på med siste innspurt i forhold til skolegang passer det derimot fint å fokusere på momenter noen uker framover, der jeg kan gå ut i bakgård eller park rett i nærheten- trene noen minutter for så å returnere til bøker og oppgaveskrivning.

Fokus er
  • Rette fine holdter
  • Rette innsitter
  • Jevn og fin rytme i fvf, også når varigheten og strekken økes- må her tenke belønningsplassering, mer passive men gode belønninger
  • Sitt opp- denne MÅ snart bli ferdig til å settes på signal
  • dekk under marsj

Og så var det shaping triksene da.... Hmmm.. disse får rett og slett ligge litt på hylla de nærmeste dagene :/

1 kommentar:

Anja og Hedda sa...

Tusen takk for veldig hyggelig kommentar i bloggen vår:)
Håper alt er bra med deg og Maxi.

Skal du på sporkurset i pinsehelgen?