tirsdag 14. april 2009

Trening og blogger-karantene

Trente igår, mandag, med Ellen og Grete i ufyselig vær på Ekeberg.
Til tross for at både hunder og eiere egentlig syntes været og underlaget var litt i ubehageligste laget ble det får vår del en fin trening.

Ikke det at jeg tror det skjedde så mye læring for hunden sin del, men JEG fikk endelig øynene opp for hvor mye vi egentlig har i boks og hvor greit det går å kjede flere øvelser konkurransemessig før belønning.
Lenge har jeg nærmest følt meg litt overtroisk og innerst inne vært engstelig for å kjede grunnet frykt for dårlig intensitet og engasjement.
Er det derimot noe man absolutt bør ta tak i så er det jo nettopp det man frykter som mest.
Skal vi før eller siden komme oss til start MÅ vi jo systematisk ha TRENT på dette, NETTOPP for ikke å miste engasjement og "attityd"!

Ved siden av det å fullføre øvelser momentmessig er det så absolutt varigheten på øktene vi må fokusere på framover. Dersom målet mitt før start er å kunne gå et helt programm + et par øvelser ekstra med bibeholdt god flyt, sprut og spenst kommer ikke dette akkurat flygende på ei fjøl!!

Ergo: Fokus kommende uke:
  • Fortsette på shaping hjemmelekser
  • Fullføre hele dekk under marsj
  • Shape "sitt opp"
  • Innføre "grønt lyd" på sitt ved siden av fører (skel brukes på "stå under marsj")
  • Raske starter og galloppere HELT inn til fører
  • Førtsette å ha det artig med apporten- denne skal i slutten av uken presenteres i sammenheng med "utgangsstilling".

Nå virker det kanskje som om jeg skal trene MYE kommende uke, noe jeg så absolutt IKKE skal. Førstepri denne uken, og de kommende to etter dette, vil bli siste semesteroppgave med innlevering 4mai.

Fram til dette vil jeg så og si kun ha små økter i sammenheng med tur, eller shaping økter i skrivepausene. Jeg MÅ innføre blogger-karantene for å få gjort mest mulig, men vil ikke bli HELT borte. Innleggene vil derimot bli mer sporadiske og ikke like omfattende ;) Jeg gir meg selv herved et direktiv om MAKS 2 blogginnlegg i uken!

Hei og hå... da er det bare å dykke dypt ned i bøkene. Fokus for oppgaven er følgende:
Kognitive teoriers pedagogiske relevans for barn med autisme.
SPENNENDE ikke sant :)

1 kommentar:

Siv sa...

JEG syns oppgaven hørtes spennende ut, høres nesten ut som en av våre oppgaver :)
Jeg lover å ikke sladre om du blogger mer enn to ganger i uken...