torsdag 21. mai 2009

Einstein


Einstein sa engang
"Try not to become a man of success, rather to become a man of desire",
og dette skal være mitt mantra framover!
Ok, så får jeg ikke trent de få momentene som må til for å "fullføre" LP I programmet. Kanskje får jeg ikke startet i Bengtsfors den 14 august i min higen etter "suksess", men dette skal ikke få påvirke min lyst eller mitt ønske om på trene hund!
Det er ikke suksessen vi vokser på, snarere veien vi går for å eventuelt nå dithen!!

Denne rimelig intense, ja nærmest lidenskaplige interessen, var tilstede leeenge før jeg ble bitt av konkurranse-basillen. Går jeg litt i meg selv finner jeg faktisk ut at det ikke er SÅ artig å starte, dette blir på en måte den ultimate testen på om man har fått til treningen til slik man ønsker, men er på ingen måte selve motivasjonen eller driven bak alle treningstimene.
Ikke for min del i alle fall.
Jeg trener hund fordi jeg begjærer kunnskap, finner trening av hund og læring generelt fasinerende, er en belønningsjunkie, elsker å inngå i et positivt og aktivt samspill med hunden, stortrives i det miljøet jeg har rundt meg av liksesinnede og oppnår en viss form for selvrealisering idet vi får til det vi ønsker.

Herved er derfor alle "leie" tanker om hva vi ikke kan gjøre skuffet bort til fordel for nye positive tanker om hva vi KAN ta tak i!! Jeg begjærer mer kunnskap og erfaring!!
Endelig kan jeg virkelig sette igang med øvelser jeg lenge har nedprioritert. Og hvor artig vil det ikke bli å sette alle kluter til i øvelser som
  • Gå foran i line
  • Budføring
  • Ruta
  • Hopp over hinder
  • innkalling med stå
  • Fullføre apporten etc etc

Vi begynte så smått med Ruta igår, samt jobbet videre med apporten, og heldigvis kjente jeg trangen og lysten til å trene videre melde seg for fult! DESIRE dere, det er stikkordet!

5 kommentarer:

Barte-Marte sa...

BRA! Nina, BRA BRA BRA! Klem

Ellen Christensen sa...

Du og Einstein er/var noen smartinger! :) Ved å begjære kunnskap og erfaring så kommer suksessen diltende etter den. UTEN at man trenger ha fokus på den. Dette blir så BRA atte!

Merete Andersen Huser sa...

.. og altså, ikke å forglemme, GLEDEN over treningen overgår alt som måtte skje som følge av denne entusiasmen. Det betyr vel at desire/glede alltid må ligge under, for å kunne løfte oss fram mot stadig nye høyder - eller no'? Og høydene, de endres ettersom man når de...

Anonym sa...

Du er jammen god til å tenke positivt, mitt forbilde!

Anonym sa...

Bra du er positiv! Men om du allerede har meldt deg på så hvorfor ikke starte og droppe de øvelsene han ikke kan ta? Blir jo kjempe bra konkuranse trening for deg å han.
lykke til i allefall!