tirsdag 19. mai 2009

Frustrasjons blogg

Må si det spøker for lydighetsdebuten vår nå.
Igjen må jeg understreke at det ALLER viktigste SELVFØLGELIG er hundens helse og velvære, men det er uten tvil ufattelig kjedelig at vi billedlig talt befinner oss ca 3 meter fra mål, men ikke får lov til å krysse målstreken.

Årsaken til dette er nye veterinærforbud mot å trene dekk, av noe slag, fram til 1 juli.
Jeg blir ikke klok på dette... denne rare strekkingen. Vi er alle som har sett dette, veterinærer, dyrepleiere, treningskamerater og meg selv såklart, i villrede når det kommer til hva dette kan være. Jeg blir derimot mer og mer overbevist om at det har noe med mage/tarm å gjøre.
Samtidig er det hele så diffust at dette blir ren gjettning, basert på magefølelse snarere enn noe annet.

I samråd med Veterinær har jeg derfor bestemt meg for å prøve et annet for, et ID för for sarte mager, og KUN bruke EN sorts godbitbelønninger fram til neste veterinærbesøk den 1Juli.
Noen som har noen forslag på hva jeg kan bruke?? Godbiter som er milde på mage og tarm!?
Vi får håpe vi blir noe klokere, om ikke annet kan vi hvertfall luke bort selve basisforet og flertallet av godbitene som årsak til eventuell mageknip.

Det rare er derimot at han flertallet av dagene tilsynelatende kan få alle mulige sorters godbiter og former for hundemat til det nærmest tyter ut av ørene på han... uten at dette virker å gir noe som helst utslag. Magen er fin og humøret er på topp. Maximus kan hoppe og sprette, løpe som fanden var hakk i hel både gjennom skogen og på apellbanen... vi kan trene dekk UTEN at det oppstår på flere dager, før det plutselig oppstår igjen.
At det ikke er noe SYSTEM i dette frustrerer meg noe vildsomt! Men at det ER noe det ingen tvil om. Noe plager den vesle gutten min, og da plager det selvsagt også meg!
Haha.. det værste er at det sikkert plager meg mer enn hunden, Maxi har hatt 1 episode den siste halvannen uken som var over ila 2 minutter. Jeg har satt meg fast i "repeat", tenker så mye på dette at man kunne blitt sprø av langt mindre!

Nei huff, måtte bare få ut litt frustrasjon. Det er som tusan, når man første har fått en så über kul hund å trene så får man ikke startet, men må heller bekymre seg for diffus helsemessig problematikk.
FAEN!!

7 kommentarer:

Kari-Anne Undlien sa...

Nei!!! Dette er bare helt utrolig :o( Du har min største sympati, og jeg krysser alle fingre for at dere snart finner ut av dette.

Christine sa...

Det er virkelig ikke morsomt å bli holdt tilbake av noe du ikke kan gjøre noe særlig med, veldig frustrerende. Håper at dette ordner seg snart! Basso har mat-allergi så det er ganske begrenset hva han kan få, men jeg bruker mye Kalkunkorv, og det tåler magen hans bra. Så det går an å prøve, holder meg i hvert fall unna produkter som er røkt, som feks røkte pølser.

Piakvinnan sa...

Kul att höra ifrån dig. Jag håller tummarna för att det ordnar sig.

Och jag, ut med frustrationen. Det är inget att hålla inne med. Vad är bloggar annars till för ;-)

Barte-Marte sa...

Æsj!
Fiskepudding, kyllingfilet?

Anja og Hedda sa...

Æsj, for noe herk. Kan du ikke legge ut video av den rare strekkingen her i bloggen?

Som Anneli sier er jo kyllingfilet og fiskepudding mildt og lettfordøyelig, så det er ganske safe.

Håper dere finner ut av det snart...

Stine sa...

Huff, jeg føler med deg! For noe dritt, håper dere finner ut av hva som plager han. Skjønner veldig godt at du tenker på det hele tiden, så ergerlig med tanke på hvor langt dere er kommet i trening - så blir det noe sånt som skal forsinke dere.

Krysser fingre, labber og tær for at dere finner ut av elendigheten så han vesle Maxi slipper å ha vondt.

Hilsen fra Stine

Nina sa...

Takker for alle hyggelige ord og gode råd mht goddis valget! :)

Jeg har gått noen runder med megselv om hvorvidt jeg ønsker å legge ut videoen her på bloggen. Det kunne jo vært spennende å dele den med andre, i tilfelle noen skulle ha sett noe liknende tidligere.
Har derimot bestemt meg for å ikke gjøre dette. Det føles rett og slett feil.
Men Anja, jeg skjønner at du er interessert grunnet yrket ditt. Du skal få se filmen, tar den med på en trening eller liknende!