onsdag 1. oktober 2008

Norske uttrykk..

Idag satte jeg med i bilen og kjørte ut til Thomas i Son for å få litt instruksjon og hjelp.
Jeg gledet meg masse, har holdt på for meg selv altfor mye i det siste og så derfor fram imot å få litt tilbakemeldinger- ris og ros.
Trodde Maxi skulle være kvikk og rask, slik han pleier å være når vi trener, men FYTTI RAKKERN FOR EN "DAU" HUND jeg hadde med meg ut på treningsplassen!!
Jeg er nok ikke helt vel bevart, for på hjemveien dukket det opp en hel del norske uttrykk jeg syntes passet bra til dagens treningsøkt.

For det første var det rett og slett PYTON å trene en hund med sirup i rompa!
Maxi var rett og slett ikke med på notene i dag.
Jeg prøvde å holde koken, ikke la meg vippe av pinnen, sette alle kluter til, men den gang ei.
Forsøkene var like vellykkede som det å skvette vann på gåsa og førte bare til at jeg ble enda lengre i maska.
Jeg må vel kanskje svelge den bitre pille, se den nakne sannhet og sette spørsmålstegn ved motivasjonen. Huff, dette KAN være et skudd for bauen.
Jeg skal ikke male fanden på veggen da Maxi vanligvis er mye kvikkere enn det han var idag. Han er nok ikke av den typen som tenner på alle plugger for nærmest å hoppe ut av sitt eget gode skinnhund, men han pleier da så absolutt å smi mens hjernet er varmt, være lutter øre, vise glede og engasjement for treningen.
Kanskje han bare ikke har en god dag? Ikke føler seg vel? Han ER sløv i dag, sløvere enn vanlig her hjemme også..
Vi fikk til syvende og sist heldigvis opp litt lek, noe som igjen understreker hvor viktig det er å VIRKELIG komme igang med å utvikle denne ytterligere!! Hadde jeg idag hatt leken på plass er jeg overbevist om at jeg hadde hatt en mye bedre økt!
God lek er løsgjørende, dynamisk, engasjerende, artig og girer både hund og eier... akkurat det jeg hadde behøvd for å snu økten i en positiv retning.
Det er ikke til å stikke under en stol at jeg har hatt leken på tapeten lenge, men ligget litt på latsiden og ikke tatt tak i dette slik jeg burde ha gjort. Nå blir det derimot andre boller, jeg har fått blod på tann og om det så er det siste jeg gjør før jeg legger hodet på blokka så skal jeg få denne hunden til å henge i den andre enden av leka og dra med liv og lyst!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Å herregud nå måtte jeg konsentrere meg for å få med meg all denne omskrivingen :)
Gleder meg til å treffe dere, Kry håper det er litt mer futt i ham da!